Actus Humanus. Filip Berkowicz: kontynuujemy odkrywanie zaginionych dzieł

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2018 10:16
- W cyklu "Polonica" o godz. 17.30 występują najwybitniejsi artyści, właściwie można powiedzieć pierwszy garnitur polskich wykonawców muzyki dawnej. Ten niezwykły repertuar przywracamy również podczas wieczornych koncertów gwiazd światowych - mówił szef artystyczny festiwalu Actus Humanus Nativitas. 
Audio
  • Filip Berkowicz o programie festiwalu Actus Humanus Nativitas 2018 (Poranek Dwójki)
Filip Berkowicz, dyrektor artystyczny festiwalu Actus Humanus Nativitas
Filip Berkowicz, dyrektor artystyczny festiwalu Actus Humanus NativitasFoto: Dominik Kulaszewicz/PAP

Największy polski festiwal muzyki dawnej i jedno z najważniejszych wydarzeń tego rodzaju w Europie startuje w Gdańsku w środę 12 grudnia. W ciągu pięciu dni najwybitniesi polscy i zagraniczni wykonawcy zaprezentują muzykę odkrytą na nowo po kilkuset latach. I to w niezwykłych przestrzeniach - w gdańskich kościołach, w Ratuszu Staromiejskim czy w Dworze Artusa. 

Festiwal otworzy koncert włoskiego skrzypka i dyrygenta Fabio Biondiego wraz z orkiestrą Europa Galante i śpiewaczkami: Moniką Piccinini i Martiną Belli. Podczas transmitowanej w Dwójce inaguracji (początek o godz. 20) zabrzmią utwory, które pochodzą z archiwów weneckich ospedali.

Czym były ospedali? Jakie debiuty zaplanowano w programie festiwalu? Na których koncertach usłyszeć będzie można najstarszy repertuar? O tym w nagraniu audycji.

***

Prowadził: Paweł Siwek

Gość: Filip Berkowicz (dyrektor artystyczny festiwalu Actus Humanus Nativitas)

Data emisji: 12.12.2018

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg/jp

Czytaj także

Orlando Consort. Bożonarodzeniowe radości i refleksje

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2017 13:00
– Chcieliśmy pokazać słuchaczom, jak wielkie zmiany dokonały się w muzyce w okresie od 1000 do 500 lat temu – mówił Angus Smith z zespołu Orlando Consort, którego koncert otworzył festiwal Actus Humanus Nativitas 2017.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Haendel chciał konkurować z operą włoską"

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2017 10:00
- Dla kompozytora oratorium miało być nowym kierunkiem w twórczości. Potrzebował tego, by uciec od rywalizacji z włoskimi twórcami operowymi, którzy święcili w tamtym okresie wielkie sukcesy – powiedział w Dwójce włoski dyrygent Fabio Biondi.
rozwiń zwiń