Maria Ostrowska: moda etyczna to temat, przed którym nie da się uciec

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2019 11:48
- O ile w perspektywie kilku lat dotychczasowy system produkcyjny odzieży może być wciąż opłacalny, o tyle w szerszej perspektywie czasowej ten temat będzie szeroko dyskutowany. Naprawdę coraz częściej widać, że duże marki zaczynają patrzeć na ten problem bardziej świadomie - mówiła w Dwójce Maria Ostrowska, p.o. menedżera programu "Polska design" w Instytucie Adama Mickiewicza.
Audio
  • Maria Ostrowska z Instytutu Adama Mickiewicza o projekcie "Wear Polish" (Poranek Dwójki)

"Wear Polish" to projekt, w który zaangażowani są polscy projektanci działający w duchu poszanowania środowiska naturalnego i etycznej produkcji. - Na pewno taką nadrzędną cechą łączącą tych projektantów jest zainteresowanie nie tylko odbiorcą i ceną produktu czy jego estetyką, ale przede wszystkim sposobem jego wytwarzania. Różni projektanci koncentrują się na różnych obszarach. Jednym z nich jest obszar materiałów i zastanawiania się nad tym, skąd pochodzą, jak powstają, czy mają odpowiednie certyfikaty i tworzenie swoich kolekcji tylko z tych, które odpowiadają pewnym normom i zapewniają nie tylko projektanta, ale też klienta o tym, że to jest produkt, który powstał w sposób nie wykorzystujący np. pracy dzieci - tłumaczyła Maria Ostrowska.

Po raz pierwszy efekty projektu "Wear Polish" zostaną zaprezentowane na jednym z najważniejszych wydarzeń poświęconych projektowaniu etycznemu – Neonyt, zorganizowanym w ramach Berlin Fashion Week (15-18.01). Jacy polscy projektanci pojawią się na targach? O tym m.in. w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Paweł Siwek

Gość audycji: Maria Ostrowska (p.o. menedżera programu "Polska design" w Instytucie Adama Mickiewicza)

Data emisji: 9.01.2019

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

pg/jp

Czytaj także

Moda. Kres dyktatu supermodelek

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2018 10:20
- Prze ostatnie dwadzieścia lat pojęcie piękna i młodości w modzie bardzo się zdegenerowało. Mieliśmy w reklamie i na pokazach defilady szkieletów. To się nareszcie wszystkim znudziło - mówiła w Dwójce Joanna Bojańczyk, dziennikarka i publicystka modowa.
rozwiń zwiń