Symboliczny "Lot". Polski projekt na weneckim Biennale

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2019 10:00
- To jest przede wszystkim bardzo mocny rzeźbiarski gest, który ma wiele różnych sensów - opowiadał Łukasz Mojsak o "Locie" Romana Stańczaka, projekcie rekomendowanym do realizacji jako kuratorski projekt wystawy w Pawilonie Polskim na Biennale Sztuki w Wenecji w 2019 roku.
Audio
  • Rozmowa z Łukaszem Mojsakiem, jednym z kuratorów projektu "Lot" Romana Stańczaka (Poranek Dwójki)

- Roman Stańczak reprezentuje to samo pokolenie, co Katarzyna Kozyra, Paweł Althamer, Artur Żmijewski - mówił gość Dwójki. Cechą charakterystyczną praktyki rzeźbiarskiej tego artysty, jak przypominał Łukasz Mojsak, było swoiste "nicowanie obiektów". W tym geście odwrócenia można widzieć "degradację tych przedmiotów", ale też "tworzenie przez niszczenie". - Drogą do wytworzenia ich jako przedmiotów sztuki jest niszczenie - dookreślał Łukasz Mojsak.

Jak można interpretować wybrany do Pawilonu Polskiego na Biennale Sztuki w Wenecji projekt "Lot"? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

***

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Łukasz Mojsak (jeden z kuratorów projektu "Lot" Romana Stańczaka)

Data emisji: 14.01.2019

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

jp/pg


Czytaj także

Pawilon Polski na Biennale di Venezia. Historia i teraźniejszość

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2018 14:11
- Nasi artyści pojawiali się na biennale od chwili odzyskania przez Polskę niepodległości, ale to była rzadkość. Rząd postanowił to zmienić. Udało mu się wyłożyć 200 tysięcy lirów i kupił pawilon na wyspie św. Heleny. Do dziś jest naszą własnością - mówiła w Dwójce Marta Miś.
rozwiń zwiń