X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Messages Quartet: stawiamy na siłę emocji bez zbędnej egzaltacji

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2019 10:00
- Mamy świadomość, że sama muzyka to dziś za mało, żeby zaistnieć, ale sukces sam w sobie nie jest naszym celem - mówiły w Dwójce Małgorzata Wasiucionek oraz Oriana Masternak, członkinie kwartetu smyczkowego.
Audio
  • Messages Quartet o nowej płycie (Poranek Dwójki)
Okładka płyty zespołu Messages Quartet
Okładka płyty zespołu Messages QuartetFoto: Mat. prasowe

Po sukcesie debiutanckiego albumu Szymon Laks String Quartets kwartet powraca z druga płytą: Panufnik, Moniuszko, Penderecki - Kwartety smyczkowe. Skrzypaczki Messages Quartet wyznały, że polski repertuar tych wydawnictw wynika z ich miłości do polskiej muzyki, ale też z chęci przybliżenia słuchaczom mniej znanej twórczości. - Przykładowo Moniuszko wciąż funkcjonuje tylko jako twórca oper. Zupełnie niesłusznie, bo oba jego kwartety są udanymi dziełami. Ten pierwszy jest w charakterze bardzo operowy, ale też stwarza duże pole do przekazu własnych emocji. Jest tam wiele ukrytych znaczeń, które warto pokazać.

W audycji Małgorzata Wasiucionek oraz Oriana Masternak opowiadały o recepcji polskiej twórczości kwartetowej za granicą, ale też o swoim podejściu do grania ("przy możliwie najprostszych i szlachetnych środkach chciałybyśmy osiągnąć jak największą siłę przekazu").

***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki

Prowadzi: Paweł Siwek

Gość: Małgorzata Wasiucionek oraz Oriana Masternak (skrzypaczki Messages Quartet)

Data emisji: 4.12.2019

Godzina emisji: 8.30

bch/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Roxanna Panufnik: tym utworem chciałam podsumować więź z Polską

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2018 18:44
- Polska celebruje w tym roku stulecie odzyskania niepodległości, z kolei ja również obchodzę prywatny jubileusz – swoje 50. urodziny - i dlatego chciałam skomponować utwór, który podsumuje moją więź z Polską, jej kulturą muzyczną, który podkreśli moje polskie korzenie - mówiła brytyjska kompozytorka, córka Andrzeja Panufnika.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrzej Panufnik. Wielka ucieczka kompozytora

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2019 08:00
W drugiej połowie lat 40. i pierwszej lat 50. był najjaśniejszą gwiazdą na firmamencie polskiej muzyki. Nagradzany przez komunistyczne władze, zapraszany na rauty, grał dla najważniejszych ludzi w państwie. Ingerencja władzy w sztukę pchnęła geniusza do ucieczki na Zachód.
rozwiń zwiń