Piotr Gruszczyński o tym, co robić w Świetlicy

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2016 19:40
Dramaturg Nowego Teatru opowiadał o zamierzeniach artystycznych na nowy rok i o planach edukacyjnych nowej przestrzeni w stołecznej placówce.
Audio
  • Piotr Gruszczyński i Karolina Bielawska opowiadają o zamierzeniach artystycznych na nowy rok (Wybieram Dwójkę)
  • Prof. Zbigniew Majchrowski z Uniwersytetu Gdańskiego i Ludwik Janion zapowiadają przegląd filmów "Kino według Marii Janion" (Wybieram Dwójkę)
  • Joanna Szwedowska wspomina prof. Aleksandra Jackowskiego (Wybieram Dwójkę)
  • Andrzej Szczerski opowiada o Roku Awangardy (Wybieram Dwójkę)
  • Wojtek Zrałek-Kossakowski o słuchowisku "ETER. Na drodze Walki z prawem przemijania" (Wybieram Dwójkę)
Piotr Gruszczyński
Piotr GruszczyńskiFoto: PAP/Tomasz Gzell

Świetlica to miejsce spotkań z artystami i ekspertami z różnych dziedzin podczas warsztatów, dyskusji, spektakli, pokazów filmowych, koncertów i klubów dyskusyjnych.

Ponadto w audycji prof. Zbigniew Majchrowski z Uniwersytetu Gdańskiego i Ludwik Janion zapowiedzieli przegląd filmów "Kino według Marii Janion", dedykowany uczonej z okazji jubileuszu 90. urodzin.

W programie posłuchaliśmy również wspomnienia o prof. Aleksandrze Jackowskim, przedstawiliśmy zapowiedź rozpoczynającego się właśnie Roku Awangardy oraz rozmawialiśmy o słuchowisku "ETER. Na drodze Walki z prawem przemijania".

***

Prowadzi: Katarzyna Nowak

Data emisji: 02.01.2016

Godzina emisji: 16.00

Materiały zostały wyemitowane w audycji "Wybieram Dwójkę".

mc/mz

Czytaj także

Światowa kultura w zabytkowym garażu. Powstaje MCK Nowy Teatr

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2015 10:00
- Przyjemnością będzie samo przebywanie w tym budynku. Nie ma takiej drugiej przestrzeni w Warszawie, a być może nawet w Polsce - mówi Piotr Gruszczyński o Międzynarodowym Centrum Kultury Nowy Teatr.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Drugie zderzenie Warlikowskiego z Proustem

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2015 09:30
Realizacja przedstawienia "W poszukiwaniu straconego czasu" w 2002 r. w Bonn nie doprowadziła do efektu, jaki reżyser przeczuwał. - Stąd ten powrót i decyzja o przygotowaniu subiektywnej adaptacji Prousta - tłumaczy Krzysztof Warlikowski.
rozwiń zwiń