Kupiec wenecki. "Polski triumf w Royal Opera House"

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2017 19:00
- Londyńska scena operowa to miejsce konserwatywne, które rzadko gości utwory o nowoczesnym brzmieniu. To, że została wystawiona tu opera Andrzeja Czajkowskiego to pośmiertny sukces zmarłego w latach 80. kompozytora – powiedział Aleksander Laskowski.
Audio
  • Aleksander Laskowski o operze "Kupiec wenecki" w Royal Opera House w Londynie (Wybieram Dwójkę)
Fasada Royal Opera House w Londynie
Fasada Royal Opera House w LondynieFoto: Tony Baggett/Shutterstock.com

Jak opowiadał w Dwójce recenzent operowy, który 19 lipca był na premierze spektaklu w Royal Opera House, polski kompozytor od zawsze marzył, by wystawić "Kupca weneckiego" na brytyjskiej scenie.

- Andrzej Czajkowski próbował swoich sił w English National Opera. Nawet udało mu się doprowadzić do sytuacji, w której zagrał partyturę przed tamtejszą komisją. Niestety nie doczekano nawet do końca i podziękowano mu za prezentację – dodał Aleksander Laskowski, recenzując operę wystawioną w Londynie w reżyserii Keitha Warnera.

W audycji posłuchamy również o oryginalnym ujęciu Szekspirowskiego dzieła, jakiego dokonał w "Kupcu weneckim" Andrzej Czajkowski.

***

Prowadzi: Bartosz Panek

Gość: Aleksander Laskowski (dziennikarz Dwojki, krytyk operowy)

Data emisji: 24.07.2017

Godzina emisji: 16.17

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

mz/pg

Czytaj także

"Scherzo jest tu tak szalone, jakby kompozytor tracił rozum"

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 10:45
- Pierwszy koncert skrzypcowy Szostakowicza to ogromny wysiłek, który wyczerpuje człowieka na każdym poziomie – mówi skrzypaczka, która u boku  BBC National Orchestra of Wales wystąpiła na festiwalu BBC Proms.
rozwiń zwiń