X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Msza inkasko-staropolska

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2012 20:00
- Boję się, że poderwiemy się do tańca, co w polskiej tradycji może wydawać się nie na miejscu - powiedziała w "Źródłach" Weronika Grozdew-Kołacińska, zapraszając na wykonanie słynnej "Mszy Kreolskiej" Ariela Ramireza, które uświetni 99. rocznicę inauguracji Teatru Polskiego w Warszawie.
Audio

"Kreolski" potocznie oznacza "mieszany", a w ściślejszym rozumieniu to połączenie elementów różnych kultur (w języku, tradycjach, muzyce, sztuce, etc.). W 1964 roku argentyński kompozytor Ariel Ramirez - zainspirowany decyzją soboru watykańskiego II o możliwości odprawiania Mszy Świętej w języku ojczystym - połączył więc elementy zachodniej muzyki sakralnej z latynoamerykańskimi pieśniami i tańcami, sięgającymi czasów inkaskich.

Tak narodziła się "Msza Kreolska", która w ostatnim półwieczu zrobiła niespotykaną międzynarodową karierę, doczekała się szeregu wykonań i nagrań, także klasycyzujących, z których najsłynniejsze poprowadził sam Jose Carreras.

Twórcy warszawskiego spektaklu rozwinęli ideę Ramireza, wychodząc naprzeciw ważnym trendom w muzyce świata. Postanowili zbudować przestrzeń dźwiękową i sceniczną, która znacząco wykracza poza dotychczasowe, utarte wykonania Mszy. Oryginalne części utworu "przetykane" będą więc improwizowanymi łącznikami tematycznymi, wykorzystującymi elementy bliższych nam tradycji": bizantyjskiej czy staropolskiej.

Premierowe wykonanie tej wersji "Mszy Kreolskiej" odbędzie się 29 stycznia w warszawskim Teatrze Polskim. Więcej o dziele Ramireza oraz niedzielnym spektaklu w rozmowie Anny Szewczuk z Weroniką Grozdew-Kołacińską.

Zobacz więcej na temat: POLSKA Warszawa
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Prawdziwa Pasja (nie tylko Pendereckiego)

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2011 00:00
Pół wieku od powstania "Pasja Łukaszowa" Krzysztofa Pendereckiego wciąż może szokować. Ale nawet polskiemu awangardziście nie śniło się łączenie tematyki pasyjnej z capoeirą czy buddyjskmi rytuałami...
rozwiń zwiń