X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Ochman: duet z Hiolskim w "Halce" powtarzałem 11 razy

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2017 14:58
- Albo ja byłem za głośno albo Andrzej za cicho, bo to był niezwykle kulturalny człowiek i nikogo nie starał się zagłuszać - Wiesław Ochman wspominał w Dwójce nagrywanie "Halki" w Katowicach w roku 1972.
Audio
  • Wiesław Ochman wspomina nagrywanie "Halki" i "Strasznego Dworu" (Mistrzowie dźwięku/Dwójka)
Wiesław Ochman
Wiesław OchmanFoto: PAP/Tomasz Wojtasik

- Sala przy ulicy Plebiscytowej była tak malutka, że ledwo mieściła się tam orkiestra. Nie wiem, jak realizatorzy ogarnęli w niej tę masę dźwięku - opowiadał znakomity tenor.

Orkiestrą i śpiewakami kierował podczas nagrań w roku 1972 Jerzy Semkow. Wiesław Ochman wspominał, że dyrygent miał zastrzeżenia do śpiewanego przez niego duetu z Andrzejem Hiolskim. Partię tę udało się zarejestrować dopiero za jedenastym razem. W innym momencie jedna z uwag dyrygenta zdenerwowała Bernarda Ładysza, który śpiewał wówczas partię Stolnika. - Semkow powiedział, że Ładysz śpiewa nie w rytmie. Benio mruknął, że "jak mu zaraz zaśpiewa w rytmie".

Wiesław Ochman znalazł oryginalny sposób, by rozładować atmosferę podczas przerwy w nagraniach. W audycji opowiadał, że napuścił na Bernarda Ładysza panią, która pilnowała podwórka.

Śpiewak wspominał także swoją pracę przy "Strasznym dworze" Stanisława Moniuszki. Mówił też o swej miłości do tego kompozytora.

***

Tytuł audycji: Mistrzowie dźwięku 

Prowadzi: Przemysław Psikuta

Gość: Wiesław Ochman (tenor)

Data emisji: 3.06.2017

Godzina emisji: 15.30

 bch/zi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak "Król Roger" Wisłockiego podbił Buenos Aires

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2017 14:15
- W sezonie grali tam i "Otella" i "Fausta", ale po jego zakończeniu w głosowaniu publiczności na najlepsze przedstawienie zwyciężyła opera Szymanowskiego - Wiesław Ochman wspominał w Dwójce wykonanie "Króla Rogera" w Argentynie, w roku 1981.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiesław Ochman o magii nagrań koncertowych

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2017 16:15
- Moja żona w sekrecie przede mną nagrywała z widowni wszystkie moje przedstawienia. Mam te nagrania do dziś i często ich słucham – powiedział w Dwójce słynny tenor.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiesław Ochman o twórczości Leoša Janáčka

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2017 16:15
Słynny tenor opowiadał tym razem o "Jenůfie", przełomowej operze w twórczości czeskiego kompozytora.
rozwiń zwiń