X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Adam Harasiewicz: to szczęście, że miałem w Rzeszowie taką profesorkę

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2020 15:56
- Bardzo serdecznie wspominam Janinę Stojałowską, u której latami się uczyłem. Była uczennicą Ignacego Friedmana, znakomitego pianisty. To było szczęście, że taka świetna osoba znalazła się w Rzeszowie. Doprowadziła mnie do mojego pierwszego konkursu, który miał miejsce w 1947 roku - mówił w rzeszowskiej odsłonie audycji "Dwójka na miejscu" zwycięzca V Konkursu Chopinowskiego (1955).
Rynek w Rzeszowie
Rynek w RzeszowieFoto: Jakub Kukla/PR2

Posłuchaj
118:28 2020_08_29 15_00_21_PR2_Dwójka_na_miejscu.mp3 Rzeszów - dwa miasta w jednym (Dwójka na miejscu)

Mój Rzeszów i Mojżeszów - te dwa hasła nam towarzyszyły nam podczas audycji "Dwójka na miejscu" w sobotę 5 września.

O nieistniejącym już mieście, o "Galicyjskiej Jerozolimie" opowiadali: dr Anna Stróż-Pawłowska - historyk sztuki i muzealnik oraz Jakub Pawłowski - historyk i regionalista. Popatrzyliśmy też na powojenny Rzeszów oczami jego niegdysiejszych mieszkańców - pianisty Adama Harasiewicza i kompozytora Wojciecha Kilara.

Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Teatr im. Wandy Siemaszkowej z jej Galerią i zgromadzonymi tam pracami Józefa Szajny czy prezentowanymi plakatami teatralnymi – to miejsca, które odwiedziliśmy podczas sobotniej wizyty w Rzeszowie. Naszymi przewodnikami byli dyrektorzy obu placówek: Marta Wierzbieniec i Jan Nowara.

Zajrzeliśmy też do Muzeum Dobranocek, gdzie naszym przewodnikiem był Maciej Zwolan oraz obejrzeliśmy, wspólnie z artystą plastykiem Arkadiuszem Andrejkowem, rzeszowskie murale.

Na zakończenie audycji wystąpili zaś młodzi pianiści związani z I Ogólnopolskim Konkursem Pianistycznym Młodych Talentów im. Adama Harasiewicza: Piotr Napieracz i Michał Oleszak. A o samym konkursie opowiedziała jego pomysłodawczyni - dr Aneta Teichman.

***

Tytuł audycji: Dwójka na miejscu 

Prowadzili: Paweł Siwek i Jakub Kukla

Data emisji: 5.09.2020

Godzina emisji: 15.00

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

I Konkurs Muzyki Polskiej im. Moniuszki. Prof. Irena Poniatowska: bardzo potrzebna inicjatywa

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2019 11:41
- Mamy pewne zaległości jeżeli chodzi o muzykę polską, zwłaszcza drugiej połowy XVIII w. i wiek XIX. Wynika to m.in. z tego, że nad XIX wiekiem zawisła etykieta eklektyzmu, oczywiście poza Chopinem. Zwróćmy uwagę, że np. wydawnictwo PWM po wojnie koncentrowało się albo na muzyce dawnej, albo na współczesnej. Dlatego należy pochwalić już samą inicjatywę - mówiła jedna z jurorek Konkursu Muzyki Polskiej im. Moniuszki.
rozwiń zwiń