X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x

Robert Ashley i jego pop opera

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2020 14:29
W "Nokturnie" wróciliśmy do bodaj najsłynniejszych albumów amerykańskiego kompozytora Roberta Ashleya: "Private Parts" (1978 r.) i "Automatic Writing" (1979 r.).
Audio
Okładki płyt
Okładki płytFoto: Mat. prasowe

Wznowione w ubiegłym roku albumy brzmią dziś zaskakująco współcześnie i zawierają elementy języka oper telewizyjnych, za które nieżyjącego od sześciu lat Ashleya pamięta się najmocniej. Ale zarazem są czymś więcej.

"Private Parts" mogłoby dziś zostać uznane za formę nietypowego słuchowiska radiowego lub nawet szczególnego podkastu z muzyką. Utwór wydaje się prekursorski dla wszelkich prób wykorzystania w muzyce technik ASMR, czyli przyjemnych, delikatnych bodźców dźwiękowych, choć pod koniec lat 70. nie posługiwano się jeszcze tym terminem. Z kolei dla potrzeb "Automatic Writing" kompozytor, który miał delikatną formę Zespołu Tourette'a, nagrywał przykłady swojej własnej mowy mimowolnej, uznając ją za gotową formę prymitywnej kompozycji.

Nagrania z reedycji albumów Ashleya z tamtych czasów uzupełnią inne, wskazujące na późniejsze inspiracje jego działaniami. 

***

Tytuł audycji: Nokturn

Prowadzi: Bartek Chaciński

Data emisji: 6.02.2020

Godzina emisji: 23.00


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Asuna Arashi: ważne są dla mnie fizyczne właściwości dźwięku

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2020 07:40
- Zawsze chciałem dotrzeć do istoty dźwięku, jego właściwości – od nich właśnie wychodzę w swojej twórczości. Sam poszukuję różnych sposobów tworzenia muzyki, choćby poprzez zastosowanie organów i innych elektronicznych instrumentów klawiszowych, które często modyfikuję: zaklejam taśmą czy wtykam specjalne kliny między klawisze - opowiadał japoński performer muzyczny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pod podszewką dźwięków. Spotkanie z Sainkho Namtchylak

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2020 15:58
Środowy "Nokturn" jak zwykle rozpoczęliśmy od "Rozmów improwizowanych". Naszym gościem była tuwińska wokalistka i eksperymentatorka Sainkho Namtchylak.
rozwiń zwiń