X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Rinaldo Alessandrini: kluczem do muzyki Bacha jest kontrapunkt

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2019 12:11
- Z punktu widzenia techniki kompozytorskiej muzyka Bacha jest raczej jednorodna. Kompozytor praktycznie zawsze dawał pierwszeństwo kontrapunktowi – mówił w Dwójce znakomity klawesynista i dyrygent zespołu muzyki dawnej Concerto Italiano, z którym wystąpił na tegorocznym Festiwalu Actus Humanus Nativitas.
Audio
  • Rinaldo Alessandrini o muzyce Bacha (Opera pod gwiazdami/Dwójka)
Rinaldo Alessandrini
Rinaldo AlessandriniFoto: Morgan Roudat

Fabio Biondi fot. James Rajotte 1200.jpg
Fabio Biondi: Vivaldi musiał być narcyzem

Włoscy muzycy podczas gdańskiego występu sięgnęli po utwory klawiszowe Johanna Sebastiana Bacha - przede wszystkim po "Wariacje Goldbergowskie" - i przedstawili ich wersje przetranskrybowane przez siebie na zespół.

- Bach to kluczowy twórca w historii muzyki, jego twórczość to obowiązkowy etap w karierze muzyka zajmującego się barokiem. Dzisiejszy program nie jest jednak sensu stricto bachowski. Składa się z utworów przetranskrybowanych z kompozycji na klawesyn i organy. Jego przygotowanie kosztowało nas wiele, wiele pracy. Zaadaptowanie słynnych arcydzieł na orkiestrę smyczkową było dla mnie naprawdę dużym wyzwaniem – podkreślał Rinaldo Alessandrini.

W rozmowie również o kontrapunkcie, który jest „kluczem do lektury muzyki Bacha”, o teologicznych i numerologicznych interpretacjach "Wariacji Goldbergowskich" czy o pracy nad kompozycjami Monteverdiego.

***

Tytuł audycji: Opera pod gwiazdami

Rozmawiały: Klaudia Baranowska i Magdalena Łoś

Gość: Rinaldo Alessandrini (klawesynista i dyrygent zespołu muzyki dawnej Concerto Italiano)

Data emisji: 14.12.2019

Godzina emisji: 20.40


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Giovanni Antonini: Polacy serdeczniej przyjmują muzykę niż Włosi

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2019 08:23
- W Mediolanie nie mamy takiej sali koncertowej jak Narodowe Forum Muzyki czy wnętrza koncertowe w Gdańsku. Takie miejsca umożliwiają słuchaczom obcowanie z muzyką na najwyższym poziomie - podkreślał włoski dyrygent, założyciel Il Giardino Armonico, gość tegorocznej odsłony festiwalu Actus Humanus Nativitas.
rozwiń zwiń