Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Mateusz Rekłajtis 08.12.2016

Pogotowie Konsumenckie. Jak reklamować wyjazdy turystyczne?

Podczas zawierania umów z biurem podróży jedna piąta klientów obawia się upadłości touroperatora - wynika z badań UOKiK. Ochronę podróżnym od niedawna zapewnia w takim wypadku Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. O prawach konsumenta w branży turystycznej mówili w Pogotowiu Konsumenckim Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl).
Posłuchaj
  • 8.12.2016 Pogotowie Konsumenckie: reklamacje wyjazdów turystycznych. Goście: Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl).
Czytaj także

Zdaniem Pauliny Rutkowskiej, ze stuprocentową pewnością, co do skuteczności Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego powinniśmy być ostrożni. – Sytuacja na rynku biur podróży jest bardzo dynamiczna. Może się okazać, że nie wszystkie potrzeby konsumentów zostaną zapewnione.

- Klienci polskich biur podroży mogą być spokojni, zostali wyposażeni w pewność, że w przypadku wszelkich problemów znajda się pieniądze żeby im to zrekompensować lub ich do kraju sprowadzić – mówił natomiast Maciej Nykiel. Dodawał, że największym zabezpieczeniem jest gwarancja ubezpieczeniowa, obowiązkowa dla wszystkich organizatorów wyjazdów turystycznych. Żadnej ochronie nie podlegają jednak klienci nabywający usługi u zagranicznych biur podróży.

Goście mówili również o reklamacjach usług turystycznych. Jak podkreśliła Rutkowska, należy zgłaszać je w ciągu 30 dni. Tyle samo czasu ma biuro podróży na ich rozpatrzenie.  – Jeśli nie otrzymamy żadnej informacji, należy uznać, że została rozpatrzona pomyślnie – wyjaśniała.  

Maciej Nykiel wskazywał, że integralną częścią każdej umowy jest szczegółowy opis oferty. Jeśli jakiegoś elementu, który miał zostać zapewniony zabraknie, również można składać reklamację, np. domagając się obniżenia ceny. 

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.

Polskie Radio 24/ip

Data emisji: 8.12.2016

Godzina emisji: 21:33

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

Więcej na
Wybory Kulinarnego Bloga Roku to stworzenie interaktywnej platformy kulinarnej pod auspicjami marki Lurpak.
Akcja skierowana jest do blogerów i pasjonatów dobrego jedzenia, gdzie każdy może zaistnieć, rywalizować i oczywiście dotrzeć ze swoimi przepisami do szerokiej grupy ludzi.
Podsumowaniem akcji będzie wydanie książki kucharskiej z przepisami najlepszych polskich blogów, a nagrodą dla zwycięzcy jest wyjazd do Kopenhagi, gdzie będzie mógł zjeść kolację w restauracji NOMA, która zdobyła tytuł najlepszej restauracji świata.
Serdecznie zapraszamy do głosowania na Kulinarnego Bloga Roku oraz wspólnego gotowania!
Skąd pomysł na AUDYCJĘ?
Odkrycie nowego dania większym jest szczęściem dla ludzkości niż odkrycie nowej gwiazdy” – to cytat z dziewiętnastowiecznej „Fizjologii smaku” Anthelme Brillat-Savarina i my ku szczęściu ludzkości będziemy odkrywać nowe smaki i ich nieoczywiste połączenia. Ośmielimy wszystkich nieśmiałych i przekonamy niedowiarków, że gotowanie nie jest trudne i warto wykorzystać wszelkie okazje do kulinarnej kreacji. Zapraszam do słuchania, czytania, przesyłania własnych przepisów, ale przede wszystkim zapraszam do kuchni.

Katarzyna Pruchnicka