Czy przeszkadzają mi reklamy w miastach i nie tylko?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czy przeszkadzają mi reklamy w miastach i nie tylko?
zdj. ilustracyjneFoto: gui jun peng/shutterstock.com

Dwa lata temu weszła w życie ustawa krajobrazowa, dająca miastom duże możliwości we wprowadzaniu zasad dotyczących rozmieszczania reklam.

Posłuchaj

Czy przeszkadzają mi reklamy w miastach i nie tylko? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

Prof. Magdalena Gawin, wiceszefowa MKiDN, wskazywała na potrzebę zwrócenia uwagi na przestrzeń publiczną, zarówno na tereny miejskie, jak i prywatne. Jak przypomniała, rady gmin otrzymały prawo do ustanawiania aktów prawa miejscowego. - Problem w tym, że mogą z niego skorzystać, ale nie muszą. Nakłaniamy więc samorządy, żeby takie uchwały podejmowały - mówiła rozmówczyni Kuby Strzyczkowskiego o trwającej kampanii Narodowego Instytutu Dziedzictwa. - Ludzie mają prawo do estetyki, która jest pewną wartością. Także do pewnego ładu przestrzennego. Interes publiczny i prywatny trzeba wyważyć. Wolny rynek nie daje nam możliwości robienia wszystkiego - dodała.

Zdaniem mec. Mateusza Kowalskiego z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej, reklama co prawda może szpecić, ale głównie chodzi o jej nielegalne formy - te nieskoordynowane, niesystemowe. W ocenie gościa Trójki może być ona istotnym elementem krajobrazu. - Ustawa krajobrazowa to akt dalece niedoskonały. W związku z tym uchwała podjęta na podstawie wadliwego prawa także nie będzie w pełni prawidłowa - ocenił.

Jakie minusy - zdaniem ekspertów - można dostrzec w ustawie krajobrazowej? Na czym dokładnie polega edukacyjna kampania NID? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: prof. Magdalena Gawin (wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego, generalny konserwator zabytków), Jan Mencwel (prezes zarządu Stowarzyszenia "Miasto jest Nasze"), Michał Pyclik (Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie), Andrzej Błachut (autor kampanii reklamowych), Elżbieta Idczak-Łydżba (pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Estetyki Miasta w Częstochowie), mec. Mateusz Kowalski (Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej)
Data emisji: 5.09.2017 
Godzina emisji: 12.08

czaj/gs

Polecane