Koniec spamu w poczcie elektronicznej

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Koniec spamu w poczcie elektronicznej
Na firmę wysyłającą swoje reklamy czy oferty będzie można nałożyć karę do wysokości 3% przychodów firmyFoto: Glow Images/East News

To będzie wspaniały prezent dla wszystkich, którzy korzystają z poczty elektronicznej. Od 25 grudnia wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące marketingu bezpośredniego.

Posłuchaj

Koniec spamu w poczcie elektronicznej (Zapraszamy do Trójki - ranek)
+
Dodaj do playlisty
+

Firmy nie będą mogły wysyłać nam swoich ofert i reklam, jeśli nie wyrazimy na to zgody. Skończą się też telefony od natrętnych telemarketerów. - Jest to na pewno ustawa prokonsumencka, otrzymujemy tego takie ilości, że to jest zwyczajnie męczące - uważa Michael Banaszczyk, ekspert od marketingu bezpośredniego.

Dawid Piekarz, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej, precyzuje, że w przypadku skargi na tego typu działania, na firmę wysyłającą swoje reklamy czy oferty będzie można nałożyć karę do wysokości 3 proc. jej przychodów. Podobne prawo zostało jakiś czas temu wprowadzone w Niemczech. Po tym, jak kilka firm zostało zmuszonych do zapłacenia wysokich kar, spamowanie ustało.

***

Przygotował: Mariusz Krzemiński
Data emisji: 18.12.2014
Godzina emisji: 6.38

Materiał został wyemitowany w audycji "Zapraszamy do Trójki - ranek".

(fbi/mk)

Polecane