X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Kantor". Podróże i przemiany artysty

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2018 10:00
– Najbardziej spodobał mi się czas w życiu Kantora między 1946 a 1955 rokiem. W 1946 jedzie do Paryża, zachwyca się nową sztuką. Zwiedza Muzeum Sztuki Nowoczesnej i wraca już jako inny Kantor, choć jeszcze nie ten, który został zapamiętany na lata – mówi Mateusz Matyszkowicz opowiadając o książce Krzysztofa Pleśniarowicza. 
Audio
  • Dlaczego warto sięgnąć po "Kantora" Krzysztofa Pleśniarowicza? (Czarnoksiążnik/Trójka)
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w KrakowieFoto: shutterstock.com/r.nagy

Okładka książki Krzysztofa Pleśniarowicza "Kantor", Wydawnictwo Wielka Litera Okładka książki Krzysztofa Pleśniarowicza "Kantor", Wydawnictwo Wielka Litera

W roku 1955 późniejszy twórca Cricoteki znów wyjeżdża do Paryża, a podczas pobytu notuje, jakich malarzy tam poznaje. – Dziś, kiedy ktoś notuje, że poznał malarza, ma zazwyczaj na myśli, że poznał osobiście. W tamtych czasach znaczyło to specjalnie pojechać do Paryża i zobaczyć ten jeden obraz – przypomina autor "Czarnoksiążnika".

Krzysztof Pleśniarowicz sięga do źródeł konstrukcji wyobraźni Tadeusza Kantora: począwszy od rodzinnej historii, przez edukację w Tarnowie i Krakowie, po międzynarodowe, spektakularne sukcesy, o których wciąż paradoksalnie najmniej wiemy w Polsce. W obszernych fragmentach biograficznych autor szczegółowo opisuje relacje i środowisko rodzinne artysty, wskazuje na znaczenie ojca i matki w życiu przyszłego mistrza teatru i konstrukcji wyobraźni scenicznej.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji, w której Mateusz Matyszkowicz z Anną Gacek rozmawiali także o obcowaniu ze sztuką.

***

Tytuł audycji: Czarnoksiążnik
Prowadzi: Mateusz Matyszkowicz
Data emisji: 26.10.2018
Godzina emisji: 7.47

mat.prasowe/gs/

Czytaj także

Stary człowiek i ...szpieg? Cała prawda o słynnym pisarzu

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2018 08:00
"Szpieg Hemingway" to biografia pisarza, któremu największą popularność przyniosła powieść "Stary człowiek i morze". Książka Nicholasa Reynoldsa odkrywa nieznane dotąd oblicze Ernesta Hemingwaya.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podróż Orient Expressem w XXI wieku

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2018 08:00
– Dawniej podróż koleją była aktywnością fizyczną. Takim słynnym pociągiem był Orient Express – mówi Mateusz Matyszkowicz. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filozofia czasu w "Cesarskim zegarmistrzu" Christopha Ransmayra

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2018 08:00
– To opowieść o tym, w jaki sposób odmienne rozumienie czasu, może wywołać mieszankę wybuchową – mówi Mateusz Matyszkowicz. 
rozwiń zwiń