Polskie meble coraz bardziej popularne za oceanem

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Polskie meble coraz bardziej popularne za oceanem
Polskie meble coraz bardziej interesują AmerykanówFoto: PFN/Twitter

Z roku na rok za oceanem rośnie popyt na polskie meble. Poza tym są doceniane również na innych rynkach, o czym świadczy znaczący wzrost ich eksportu.

Polska Fundacja Narodowa od kilku lat uczestniczy w największych targach meblarskich w Stanach Zjednoczonych, organizowanych w High Point w Karolinie Północnej. Tam promowane są polskie rozwiązania i pomysły polskich projektantów. To  zdaniem prezesa Polskiej Fundacji Narodowej Marcina Zarzeckiego  powoli zaczyna przynosić pożądane efekty.

– Mamy już bardzo dobre wskaźniki efektywności tego działania, niedawno ukazał się raport pt. "Prognoza eksportu 2021", zlecony przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli, który jednoznacznie wskazuje, że rok do roku prognozowany eksport polskich mebli wzrósł na poziomie 12,9 mld euro – mówi szef PFN.

Tradycja i nowoczesność

Polski design meblarski jest coraz bardziej zauważalny na świecie, co przyznają również sami projektanci. Jak mówi Liliana Włodarska, projektantka i konstruktorka, której projekty trafiają m.in. do Dubaju, polskie meble łączą w sobie nowoczesność i szacunek dla tradycji, a to podoba się na świecie.

– Możemy mówić o polskim designie, ponieważ mamy bardzo duże zaplecze, jeżeli chodzi o absolwentów zarówno akademii sztuk pięknych, jak i politechnik, którzy zajmują się stricte projektowaniem mebli. Jeżeli chodzi o projektowanie w Polsce, jest coraz lepiej, nasz design jest doceniany zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Staramy się nie tylko patrzeć do przodu, ale również na design z przeszłości, który jest naprawdę dobry. Myślę, że szukanie porozumienia pomiędzy tym, co stare, a tym, co nowe, to bardzo dobry kierunek – mówi projektantka i dodaje, że wzrost zainteresowania wiąże się też z nowatorskim i ekologicznym podejściem do produkcji.

– Przede wszystkim wysoka jakość wykonania, jak i zastosowanie nowych materiałów. Tutaj polski rynek meblowy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku zagranicznego i stara się wykorzystać najnowsze technologie – podkreśla.


Posłuchaj

3:28
Polskie meble podbijają rynek amerykański (Zapraszamy do Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Rozpoznawalność marki

Prezes PFN zaznacza jednak, że cały czas problemem pozostaje rozpoznawalność marki na świecie, ale jego zdaniem to również zaczyna się zmieniać.

– Mamy kłopoty z marką polskich mebli. Trudno się porównywać chociażby do marki mebli skandynawskich, ale proszę pamiętać, że jest to efekt przede wszystkim działań kampanijno-promocyjnych, które my teraz też realizujemy krok po kroku. Wzrost sprzedaży jednoznacznie wskazuje, że udało nam się przełamać impas na rynku amerykańskim – podkreśla szef PFN.

Polskie Meble na Targach High Point Market - 16-20 października 2021 r. / Polska Fundacja Narodowa

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki
Prowadzi: Piotr Łodej
Autor materiału reporterskiego: Przemysław Lis
Data emisji: 30.12.2021
Godzina emisji: 17.49

mk

Polecane