Sklepy internetowe. Jak radzi sobie branża e-commerce?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Sklepy internetowe. Jak radzi sobie branża e-commerce?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Ollyy

Handel coraz chętniej przenosi się do sieci. Tradycyjnym sklepom coraz częściej towarzyszą oddziały internetowe. Wiele z nich przenosiło tam swoją działalność w dobie pandemii. Jak odnaleźć się w biznesie e-commerce? Czy założenie sklepu internetowego jest skomplikowaną procedurą? 

Biznes w internecie zyskuje na popularności i przynosi coraz większe zyski. – Z raportów wynika, że w czasie pandemii liczba Polaków, którzy robią zakupy w sieci, wzrosła o 27 procent. Z płatności elektronicznych korzysta już 47 procent z nas – mówił Marcin Rutkowski, specjalista rynku e-commerce. 

Posłuchaj

5:38
Handel w sieci. Jak rozwinąć biznes e-commerce? (Pora na Trójkę)
+
Dodaj do playlisty
+

 

E-commerce

– Branża e-commerce od dekady cechuje się sporą dynamiką. W pandemii przeżyła jednak prawdziwe oblężenie. Jak pokazują wstępne dane, w czasie półtora roku, sektor rozrósł się aż o 25 procent. To przepaść w stosunku do lat poprzednich. Jeśli w 2019 roku wartość polskiego e-commerce wynosiła około 60 miliardów złotych, tak w tym będą to już 93 miliardy – szacował. 

– W branży możemy wyróżnić dwa sektory, które cieszą się największą popularnością. Pierwszym z nich jest szeroko pojęta branża modowa, czyli ubrania, obuwie, akcesoria i dodatki. Druga to książki, płyty, multimedia oraz elektronika. Przez internet chętnie kupujemy smartfony, komputery czy nawet sprzęt AGD. Wszystko dlatego, że bardzo rzadko oferowane produkty różnią się od tego, co otrzymujemy. Przeciwieństwem tej zasady jest wspomniana wcześniej branża modowa, która charakteryzuje się bardzo dużym odsetkiem zwrotów. Wszystko przez to, że trudniej trafić z krojem czy rozmiarem – tłumaczył ekspert. 

zdjęcie ilustracyjne zdjęcie ilustracyjne / Pixabay

Sklepy internetowe

Czy biznes w internecie jest trudny? – Zakładanie sklepu internetowego można podzielić na dwa aspekty. Pierwszy tyczy się elektroniki i stworzenia platformy. Budując mały sklep, możemy skorzystać z gotowych szablonów i programów. Jeśli dysponujemy podstawową wiedzą, całość zajmie nam dwa dni. Jeśli jednak pracujemy nad bardziej rozbudowaną platformą, powinniśmy przeznaczyć na ten proces nawet kilka miesięcy – usłyszeliśmy.

– Drugą kwestią jest promowanie założonej działalności. Decydując się na prowadzenie biznesu w sieci, zyskujemy dostęp do milionów klientów w jednym czasie. Nie ograniczamy się też jedynie do lokalnej społeczności i osób z okolicy. Z drugiej jednak strony od razu zaczynamy konkurować ze wszystkimi innymi podmiotami dostępnymi w sieci, a tutaj konkurencja jest naprawdę spora – mówił Marcin Rutkowski. 

JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY? / Dla Pieniędzy

Korzyści

– Na korzyść prowadzenia działalności e-commerce przemawia spora dostępność produktów oraz dobra logistyka w Polsce. Mamy wiele możliwości wyboru związanych z dostawą oraz imponująco szybki czas realizacji zamówień. Poza tym polityka prokonsumencka wszystkich marek znacząco zorientowana jest na klienta. Z punktu widzenia przedsiębiorcy wyróżniłbym tylko jeden minus. Jest nim duża konkurencja oraz potrzeba inwestowania coraz większych środków w reklamy, by odróżnić się i wybić na tle konkurencji – podsumował gość "Pory na Trójkę".  


***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzi: Michał Kirmuć
Gość: Marcin Rutkowski (ekspert branży e-commerce)
Data emisji: 21.07.2021
Godzina emisji: 08.21

zch

Polecane