Kontrola UOKiK w rozgłośniach radiowych. Joanna Lichocka: to reakcja na patologie w badaniu rynku słuchalności

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail

– W wynikach badania słuchalności nie chodzi tylko o popularność danych rozgłośni, ale o to, na tej podstawie domy mediowe kierują swoje reklamy. To jest sposób na dzielenie pieniędzy z rynku reklam – powiedziała w Programie 3 Polskiego Radia Joanna Lichocka, poseł PiS i członek Rady Mediów Narodowych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął kontrolę badań radiowych w Grupie RMF, Eurozet, Grupie Radiowej Agory i Grupie ZPR Media. W grudniu ubiegłego roku poseł Prawa i Sprawiedliwości oraz członek Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o przeprowadzenie kontroli badań radiowych.

"Patologia wyników słuchalności"

Joanna Lichocka podkreśliła, że otrzymywała wiele sygnałów sugerujących nierzetelność badań słuchalności na rynku radiowym.  Mówiono mi o patologiach w pomiarach słuchalności  powiedziała.  W badaniach, które są robione przez sondaż telefoniczny na zlecenie czterech firm komercyjnych, jest tak wiele wątpliwości, że postanowiłam poprosić UOKiK o kontrolę  dodała.

Gość Polskiego Radia powiedziała, że przy badaniu rynku radiowego nie chodzi tylko o popularność danych stacji, ale także o duże pieniądze, które płyną do rozgłośni dzięki reklamom To jest sposób na dzielenie pieniędzy z rynku reklam  powiedziała poseł.  Mam wrażenie, że jest to pewnego rodzaju patologia i skok na pieniądze z tego rynku. Zwłaszcza stacje regionalne i lokalne mogą się przez to czuć poszkodowane  oceniła.

Najczęściej czytane

Posłuchaj

10:39
Joanna Lichocka m.in. o kontroli UOKiK w grupach radiowych ("Trójkowy komentarz dnia")
+
Dodaj do playlisty
+

***

Tytuł audycji: "Trójkowy komentarz dnia"
Prowadzi: Bartłomiej Graczak 
Gość: Joanna Lichocka (poseł, członek Rady Mediów Narodowych)
Data emisji: 25.01.2022
Godzina emisji: 18.08

dz

Polecane