Polska branża odzieżowa rośnie w siłę
Szyją i promują Polskę. Jak grzyby po deszczu wyrastają drobne firmy odzieżowe zakładane przez młodych Polaków. Ich ubrania, sprzedawane są głównie za pośrednictwem internetu, a noszą je ludzie na całym świecie.
2014-10-02, 10:22
Posłuchaj
Produkcję i sprzedaż zwiększają także duże polskie firmy -mówi Marta Kuśmierek, założycielka pracowni Lalaluna. - Odnotowujemy bardzo duży wzrost na rynku odzieżowym. Mamy w kraju takie potęgi jak LPP, które z każdym rokiem odnotowują wzrost, w tym roku był on znaczny – mówi gość.
Idą lepsze czasy
Jak podaje Ministerstwo Skarbu Państwa wartość polskiego rynku odzieżowo-obuwniczego w Polsce w 2013 r. wzrosła o ok. 3 proc. rok do roku do 6,9 mld euro (28,8 mld zł) – oceniła firma PMR w majowej analizie pt. "Rynek odzieży i obuwia w Polsce”. W tym roku firma badawcza przewiduje wzrost wartości rynku do powyżej 7 mld euro (29 mld zł), a w 2019 r. – do ponad 9 mld euro (37,5 mld zł). Uczestnicy rynku przekonują, że po ciężkim roku 2012 i polepszeniu w 2013r., rok 2014 będzie przełomowy dla rynku.
Liczy się eksport
Produkujemy i sprzedajemy coraz więcej w kraju, ale też coraz więcej naszych marek widać zagranicą. - To jest niesamowite, że podróżujemy i widzimy wielkie sklepy naszych rodzimych marek. Mamy coś czym możemy się pochwalić i często jest są to lepsze produkty od tych oferowanych przez zagraniczne marki – zauważa rozmówczyni.
Nasza odzież podbija zagraniczne rynki. Sklepy z polską odzieżą można znaleźć np. w Berlinie Wiedniu, Chorwacji, a nawet Katarze.
REKLAMA
Justyna Golonko, abo
REKLAMA