Hanna Gronkiewicz-Waltz: z powodu remontu będą problemy z metrem i koleją w Warszawie

Będą utrudnienia w czasie remontu warszawskiego węzła kolejowego - przyznaje prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Remont rozpocznie się dopiero za cztery lata, ale już teraz ratusz i Polskie Linie Kolejowe pracują nad szczegółami.

2014-12-04, 17:15

Hanna Gronkiewicz-Waltz: z powodu remontu będą problemy z metrem i koleją w Warszawie

Posłuchaj

Hanna Gronkiewicz- Waltz o remontach w Warszawie (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Z dokumentów, które wyciekły do mediów wynika, że zostaną zamknięte trzy główne dworce kolejowe, a cały ruch zostanie skierowany do stacji Warszawa-Gdańska. Remont linii średnicowej spowoduje też zamknięcie kilku ważnych ulic, wśród których jest Targowa i Wybrzeże Szczecińskie. Ostatecznych decyzji jednak jeszcze nie ma.

Przed wyborami miasto podpisało list intencyjny, w którym obie strony zobowiązały się do współpracy przy modernizacji węzła. Chodzi między innymi o jego rozbudowę, tak by mogło po nim kursować więcej linii Szybkiej Kolei Miejskiej. Prezydent stolicy zapewnia, że będzie dążyć do zminimalizowania skutków prac, ale na pewno kierowców czekają wielomiesięczne utrudnienia.

Opozycyjni politycy zarzucają Hannie Gronkiewicz-Waltz, że w czasie kampanii ukrywała niewygodne dla niej fakty. Radny Dariusz Figura z PIS uważa, że jest to nieuczciwe traktowanie warszawiaków. Zauważa on, że już pierwszego dnia po drugiej turze wyborów rozpoczęły się uciążliwe remonty w mieście. Jego zdaniem dopiero teraz wszystkie niemiłe informacje dotrą do warszawiaków. Jako przykład wymienia kłopoty z odbiorami centralnego odcinka drugiej linii metra.

Coraz więcej wskazuje na to, że 14 grudnia nie dojdzie do otwarcia tej inwestycji. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiada, że nie będzie naciskać na odpowiedzialne za odbiory służby. Podkreśliła, że jeśli okaże się, że inwestycja nie jest bezpieczna dla pasażerów, do otwarcia w grudniu nie dojdzie.

REKLAMA

We wtorek w nocy na stacji Rondo Daszyńskiego wybuchł pożar. Przyczyną była awaria jednej z baterii akumulatorowych awaryjnego zasilania. Nie wiadomo, czy ten incydent pozostanie bez wpływu na datę otwarcia.

Centralny odcinek drugiej linii metra miał być gotowy w 2012 roku. Jednak kłopoty z przetargiem i problemy techniczne opóźniają zakończenie inwestycji.

mr

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej