24. Poziom: Grafika koncepcyjna

W Magazynie Nowych Technologii gośćmi Katarzyny Gizińskiej i Przemysława Pawełka byli Szymon Biernacki, Marek Madej, Artur Sadłos i Przemysław Truściński. Głównym tematem audycji była rozmowa dotycząca pracy grafików koncepcyjnych i ich wpływ na efekt końcowy pracy nad grą lub filmem animowanym.

2015-01-10, 21:35

24. Poziom: Grafika koncepcyjna
. Foto: flickr/Alemande

Posłuchaj

10.01.15 Przemysław Truściński: „Projektując Geralta do pierwszej części Wiedźmina wiedziałem tylko, że ma on dwa miecze, bliznę nad okiem i białe włosy (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Wielu z graczy może nie zdawać sobie sprawy jak długą i żmudną pracę muszą wykonać graficy koncepcyjni, by gra zachwycała efektami wizualnymi i grywalnością.

– W tym momencie pracuję nad trzecią częścią Wiedźmina. Jak wiemy premiera gry została przesunięta na maj, ale dla mnie, jako grafika, nie ma to większego znaczenia, gdyż na tym etapie koncepty dotyczące rozwiązań wizualnych są już zamknięte. W czasie tworzenia konkretnego tytułu nie skupiam się jedynie na zaawansowanych pracach graficznych, ale często są to bardzo proste rysunki, które mają tylko dookreślić konkretne zagadnienie – powiedział Marek Madej.

Ja również miałem przyjemność pracowania nad Wiedźminem. Przyznam, że tworzyłem głównego bohatera. W czasie pracy kierowałem się stylistyką punkowską i wręcz afrykańską. Jednak elementy nawiązujące do tych klimatów miały jedynie wzbogacić klasycznego bohatera fantasy, który dzięki temu mógłby się wyróżnić w zbiorze postaci z innych gier – dodał Przemysław Truściński.

Jak przyznał Artur Sadlos, praca grafików jest o tyle trudna, że bardzo często dostają oni niewiele informacji, które mają im pomóc w stworzeniu konkretnego elementu w grze.

REKLAMA

– Dodatkowo efekt naszej pracy musi być na tyle uniwersalny, by mógł się spodobać, a przede wszystkim sprzedać nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Z drugiej strony zdecydowane ograniczenia i z góry narzucone koncepcje powodują, że przyjemność z naszej pracy jest o wiele mniejsza – podkreślił Gość PR24.

Szymon Biernacki zwrócił uwagę na różnice, które istnieją przy pracy nad grą video oraz filmem animowanym.

– W filmach większą rolę odgrywa efekt pierwszego wrażenia. Bardzo często widzimy konkretne ujęcie przez kilka sekund. Zadaniem grafika jest to, by ten moment został przez widza rozpoznany, zrozumiany i zapamiętany – powiedział Szymon Biernacki.

W audycji także przegląd wiadomości technologicznych z ostatniego tygodnia i recenzja nowej gry o przygodach Wiedźmina - tym razem planszowej.

REKLAMA

PR24/db

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej