Konsumenci coraz bardziej świadomi swoich praw
Z każdym rokiem wzrasta świadomość konsumentów z zakresu przysługujących im praw. Z badań przeprowadzonych przez Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika, że Polacy coraz więcej wiedzą i coraz częściej zwracają uwagę na przestrzeganie przepisów w kwestii reklamacji oraz zwrotu zakupionych towarów i usług.
2015-06-22, 13:09
Posłuchaj
- Ponad 55 procent konsumentów wie o tym, że w grudniu 2014 roku zmieniła się ustawa dotycząca ich praw. Chociaż pesymista powiedziałby, że nadal 45 procent nic nie wie o tej ustawie. To pokazuje, że jest jeszcze sporo do zrobienia, zarówno dla mediów, jak i dla organizacji konsumenckich oraz takich stowarzyszeń jak nasze - mówi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
Po pomoc zwracamy się do rzeczników konsumentów
Z badań wynika, że w razie kłopotów najczęściej o pomoc zwracamy się do rzeczników konsumentów.
- Dobrze, że na pierwszym miejscu są rzecznicy, bo oni są najbliżej konsumentów. Urząd Ochrony Praw Konkurencji i Konsumentów jest daleko, a rzecznicy są w każdym mieście powiatowym, każdej gminie. To są osoby, które rzeczywiście pomagają, napisać podanie, powiedzieć, gdzie trzeba iść, albo wręcz załatwiają te sprawy za konsumentów – mówi gość radiowej Jedynki.
Pamiętajmy o naszych prawach: kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na pokazie, prezentacji. Przed transakcją sprzedawca musi poinformować o takim prawie i wręczyć formularz odstąpienia od umowy - warto na to zwracać uwagę.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, awi
REKLAMA