Wpadka znanych linii lotniczych. Bilety "przecenione" o ponad 90 tysięcy złotych

Biletowa wpadka British Airways wykryta przez Radio Gdańsk. Przez pomyłkę przewoźnik sprzedał najdroższe, luksusowe bilety na loty do Meksyku za 3 procent wartości. Zamiast po ponad sto tysięcy za jedno miejsce w ekskluzywnej podróży za ocean klienci, głównie z Polski płacili tylko po 3 tysiące złotych.

2015-09-01, 11:35

Wpadka znanych linii lotniczych. Bilety "przecenione" o ponad 90 tysięcy złotych
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Eluveitie/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons

Posłuchaj

Biletowa wpadka British Airways. Relacja Przemysława Wosia (IAR/Radio Gdańsk)
+
Dodaj do playlisty

Teraz British Airways odwołuje loty, klienci są wściekli i zapowiadają walkę. Bilety na loty do Cancun w Meksyku z Londynu w rekordowo niskiej cenie były dostępne tylko 27 sierpnia przez kilka godzin. W sprzedaży internetowej miejsca w luksusowej pierwszej klasie z dowozem limuzyną pod samolot, najdroższymi alkoholami i posiłkami, osobną odprawą zamiast prawie 30 tysięcy euro za miejsce kosztowały 26 tysięcy, ale czeskich koron.

Zanim BA odkrył pomyłkę sprzedano setki biletów. Na każdym przewoźnik może stracić prawie 100 tysięcy złotych. Radość klientów trwała jednak tylko kilkadziesiąt godzin. Mimo, że mają potwierdzenia rezerwacji i elektroniczne bilety teraz dostają emaile z informacją, że loty zostały odwołane i otrzymają zwrot pieniędzy. Co więcej polskie biuro BA odsyła wszystkie reklamacje i prośby o wyjaśnienie sytuacji do centrali w Londynie.

Klienci zapowiadają pozwy o respektowanie luksusowych przelotów, bo BA sprzedaje już bilety na rzekomo odwołane loty tyle, że już z ceną bez pomyłki. Ponad 100 tysięcy złotych za miejsce.

- Zamierzam walczyć o swoje prawa jako klient. Oferta była dostępna na stronie British Airways, zarezerwowałem cztery bilety, zapłaciłem za nie karta kredytową. Pieniądze zostały z karty pobrane. Mam potwierdzenie rezerwacji i elektroniczne bilety. Była fajna promocja to kupiłem bilety, teraz dostaję email, że lot został odwołany, choć na stronie BA ten lot jest dostępny, choć w trzydziestokrotnie wyższej cenie. Poza tym polski oddział BA odsyła nas z reklamacjami do Londynu i każe pisać reklamacje w języku angielskim, a to niezgodne z prawem - mówi reporterowi Radia Gdańsk jeden z klientów.

REKLAMA

British Airways poza emailem z anulowaniem lotu nie udziela żadnych informacji. Wyjaśnień nie udziela również obsługująca BA w Polsce agencja PR. W samolotach Boeing 747 tak zwanych miejsc First Class jest tylko piętnaście. Klienci są obsługiwani luksusowo. Mają niemal własne kabiny, indywidualną obsługę, dostają niemal wszystko by zapewnić im komfort podczas lotu przez ocean. Od ładowarki do telefonu po kapcie i piżamę. Dlatego miejsca w First Class są tak drogie.

IAR/Radio Gdańsk/aj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej