Skargi na nieuczciwych sprzedawców energii
Do Urzędu Regulacji Energetyki wpływają liczne skargi na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej.
2016-04-26, 13:14
Posłuchaj
Chodzi na przykład o podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu, brak rzetelnej informacji lub podawanie niepełnej informacji o warunkach oferty.
3 tysiące zgłoszeń od klientów
Rzeczniczka PGE Obrót - spółki zajmującej się sprzedażą energii - Agnieszka Szczekala przyznaje, że zjawisko nieuczciwej konkurencji na rynku sprzedaży energii elektrycznej jest dużym problemem. Firma ta miesięcznie otrzymuje niemal 3 tysiące zgłoszeń od klientów, których ktoś nachodził w domu, próbował dać dokumenty do podpisu: aneksy lub umowy. W niektórych przypadkach nie otrzymali kopii. Zdarzało się, że w tych umowach ukryte są bardzo niekorzystne zapisy. - Dlatego trzeba bardzo dokładnie czytać co się podpisuje i pamiętać, że mamy 14 dni od odstąpienia od takiej umowy - zaznaczyła.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji.
IAR, abo
REKLAMA