Pomysły na popularyzację koszykówki

Koszykówka jest jedną z najbardziej widowiskowych dyscyplin sportowych na świecie. Szybkie akcje i błyskawicznie podejmowane decyzje nadają jej niezwykłą dynamikę. Mimo to w Polsce zaliczana jest do dyscyplin niszowych. Dlaczego tak się dzieje? Co trzeba zrobić, by przywrócić jej popularność z lat 90-tych ubiegłego wieku?

2016-11-20, 21:32

Pomysły na popularyzację koszykówki
Zawodnik MKS Dąbrowy Górniczej Marcin Piechowicz w pojednyku z zawodnikami Rosy Radom podczas meczu Ekstraklasy koszykarzy. Foto: PAP/Andrzej Grygiel

Posłuchaj

20.11.16 Marcin Widomski: mamy plan, by finał Pucharu Polski na stałe był rozgrywany w Warszawie
+
Dodaj do playlisty

Jednym z pomysłów na poprawienie notowań koszykówki wśród polskich kibiców jest propozycja rozgrywania finału Pucharu Polski w miastach, w których basket w krajowym wydaniu może jak najwięcej zyskać. Dlatego w dniach 16-19 lutego przyszłego roku impreza ta zagości do Warszawy.

– Warszawa jest niemal trzymilionową aglomeracją. Zainteresowanie, które możemy wzbudzić zapraszając 8 najlepszych drużyn w Polsce, może być bardzo wysokie. Poza tym jest to miejsce, w którym swoje oddziały ma wiele międzynarodowych grup medialnych. Zaproszenie ich do współpracy daje nam dużo większe szanse na spopularyzowanie wydarzenia – powiedział Marcin Widomski, prezes Polskiej Ligi Koszykówki.

Prezes Polskiego Związku Koszykówki – Grzegorz Bachański – przyznał, że motorem napędowym w popularyzacji koszykówki w naszym kraju mogłoby być przyznanie Polsce organizacji dużej imprezy, np. mistrzostw świata.

– Ciekawą inicjatywą byłoby to, aby aplikować o prawo zorganizowania koszykarskiego mundialu. Myśleliśmy o tym, by przy takim wydarzeniu nawiązać współpracę z trzema innymi państwami – dodał.

Ponadto w audycji nie zabrakło przeglądu najważniejszych informacji sportowych dnia.

Magazyn sportowy prowadził Maciej Gaweł.

Polskie Radio 24/db

Więcej Sportu w Polskim Radiu 24

______________________

Data emisji: 20.11.2016

Godzina emisji: 21:07

Polecane

Wróć do strony głównej