Dla Polaków na zakupach najbardziej liczą się jakość, cena i pochodzenie produktu
Polacy w czasie codziennych zakupów największą uwagę zwracają na jakość produktów. To najważniejsze kryterium dla ponad 73 procent badanych - mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu Teraz Polska. Dla blisko 65 procent ankietowanych ważna jest także cena produktu, a dla prawie 40 procent - kraj pochodzenia. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.
2017-10-10, 15:29
A tymczasem coraz więcej naszych produktów ma wysoką jakość. Jak dodaje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego - są to bardzo różne produkty, ale najczęściej spożywcze i budowlane.
- Przeszło 80 procent respondentów deklaruje, że w czasie zakupów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a 90 procent twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować polskie produkty, bo wtedy przyczyniamy się do rozwoju naszej gospodarki – mówi prezes Fundacji.
Godło "Teraz Polska" robi różnicę...
Jednym ze znaków, jakie badani wiążą z polskim pochodzeniem produktu jest Godło "Teraz Polska". Aż 96 procent Polaków wie, że jest ono symbolem jakości produktów i usług, a dla ponad 65 procent stanowi ważne kryterium w podejmowaniu decyzji o zakupie. Wyróżnione firmy mogą się posługiwać Godłem przez 12 miesięcy. Obecnie " Godłem Teraz Polska" posługują się między innymi Fakro, Blachy Pruszyński, Bolix, Zakłady Mięsne Henryk Kania, Lazur, Mlekovita oraz sieć kin Helios. W tym roku prawo do dalszego posługiwania się Godłem uzyska 80 dotychczasowych laureatów konkursu.
...podobnie jak kod kreskowy
Także kod kreskowy rozpoczynający się od 590 informuje klientów o tym, że mają do czynienia z polskim produktem. - Jakość polskich towarów nie ustępuje, a często przewyższa jakość produktów zagranicznych, a w połączeniu z niższą ceną nasze są bardzo konkurencyjne - mówi Michał Lipiński.
Badanie "Decyzje zakupowe Polaków" zostało przeprowadzone przez ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego we wrześniu 2017 roku. Udział w nim wzięło tysiąc gospodarstw domowych. Respondenci pochodzili ze wszystkich województw i reprezentowali każdą z grup wiekowych powyżej 18 roku życia.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Sylwia Zadrożna, md
REKLAMA
REKLAMA