Największe sieci handlowe świata. Biedronka daleko
Firma doradcza Deloitte opracowała listę 250 największych detalicznych firm handlowych na świecie. Okazuje się, że handel internetowy, jak na razie, nie nadszarpnął ich silnej pozycji finansowej.
2018-02-14, 11:23
Pierwsze miejsce zajął amerykański gigant Wal-Mart, który od 20 lat lideruje temu zestawieniu. Kolejne miejsca zajęły: 2. Costco, 3. Kroger, 4. Schwarz (włąściciel znanych w Polsce sklepów Lidl i Kaufland), 5. Walgreens Boots Allance, 6. Amazon, 7. Home Depot, 8. Aldi, 9. Carrefour, 10. CVS Health Co.
Amazon pnie się w górę najszybciej
Zdaniem ekspertów na uwagę zwraca szybki awans w rankingu Amazona, który wkracza coraz mocniej także na rynek handlu detalicznego, choć dotąd znany był głównie jako potentat handlu internetowego.
Tradycyjne sklepy mają się dobrze
Analitycy Deloitte wskazują, że mimo rozkwitu e-commerce to aż 90 proc. sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach tradycyjnych.
U nas gigant, ale na świecie daleko
Największa w Polsce sieć dyskontów Biedronka, należąca do portugalskiego Jeronimo Martins Polska, w światowym rankingu zajmuje dopiero dopiero 56. miejsce.
REKLAMA
Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym 4,4 biliona dolarów.
Akkal, NRG
REKLAMA