Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy przez internet?
Jak ustrzec się przed internetowymi oszustwami? Jakie prawa przysługują konsumentom i gdzie szukać pomocy, kiedy zostaniemy oszukani przez sprzedawcę? Na te nurtujące pytania próbował odpowiedzieć na antenie Polskiego Radia 24 Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha.
2018-11-04, 15:20
Posłuchaj
- W Polsce od lat rządy przyjęły taką praktykę, że oprócz fundamentalnych rozwiązań tworzy się bardzo kazuistyczne prawo, w którym przepisy uszczegóławia się do poziomu absurdu. Gdyby chcieć stosować ustawę dosłownie to moglibyśmy zwracać zamówioną przez telefon pizzę, bo takie prawo przysługuje konsumentowi - zauważył Andrzej Sadowski.
Ekspert z Centrum im. Adama Smitha stwierdził, że "wprowadzono dużo nieprzemyślanych regulacji prawnych, które niespecjalnie wpływają na poziom ochrony konsumenta". - Skutkuje to niepotrzebnymi obciążeniami, które przedsiębiorca na koniec musi nam wliczyć w finalną cenę produktu. Artykuły są przez to często dużo droższe, niż w innych krajach. Z tego bierze się też tendencja, że część polskich sklepów sektora internetowego przeniosi się do Czech i innych ościennych państw, ponieważ tam nie ma takich absurdalnych przepisów - dodał gość programu.
Więcej w całej audycji.
Gospodarzem programu był Artur Wdowczyk.
REKLAMA
Polskie Radio 24
--------------------------
Data emisji: 04.11.18
Godzina emisji: 14.37
REKLAMA