Łatwiej stworzyć dobry produkt niż wykreować silną markę

Polskie produkty są coraz lepszej jakości, choć często na zagranicznych rynkach pozostają anonimowe, bo są oferowane pod obcymi markami. 

2018-11-28, 18:05

Łatwiej stworzyć dobry produkt niż wykreować silną markę
Nie udało się, jak dotąd, wykreować żadnej polskiej globalnej marki, choć nasze towary podbijają coraz to nowe zagraniczne rynki.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Andrzej Sadowski, prezydent Instytutu im. Adama Smitha - gość radiowej Trójki, z którym rozmawiał Arkadiusz Ekiert, mówił m.in. o tym, w jaki sposób powinno się wzmacniać siłę polskich marek na globalnych rynkach i jaką w tym celu należy obrać strategię działania.
+
Dodaj do playlisty

Andrzej Sadowski, prezydent Instytutu im. Adama Smitha - gość radiowej Trójki, z którym rozmawiał Arkadiusz Ekiert - ocenił, że polskie firmy są już widoczne na europejskim rynku ze swymi produktami i usługami, które są coraz lepszej jakości.

Globalna marka, jaka strategia?

Zdaniem gościa, choć nie udały się próby stworzenia globalnej polskiej marki, bo nie ma na to pieniędzy - to nasze produkty występują na wielu światowych rynkach, ale pod innymi markami.

Dlatego - zdaniem gościa - dobrą strategią jest przejmowanie zachodnich firm, co ma już miejsce, bo to jest bardziej skuteczna metoda.

Patriotyzm gospodarczy, czyli stworzyć warunki na miejscu

Zdaniem Andrzeja Sadowskiego - w Polsce nadal jednak nie ma konkurencyjnych warunków dla rodzimych przedsiębiorców, a patriotyzm gospodarczy powinien polegać na tym, że nasz przedsiębiorca będzie miał lepsze warunki do prowadzenia biznesu w Polsce, niż np. w Czechach, Irlandii czy Anglii.

REKLAMA

Arkadiusz Ekiert, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej