Łatwiej stworzyć dobry produkt niż wykreować silną markę
Polskie produkty są coraz lepszej jakości, choć często na zagranicznych rynkach pozostają anonimowe, bo są oferowane pod obcymi markami.
2018-11-28, 18:05
Posłuchaj
Andrzej Sadowski, prezydent Instytutu im. Adama Smitha - gość radiowej Trójki, z którym rozmawiał Arkadiusz Ekiert - ocenił, że polskie firmy są już widoczne na europejskim rynku ze swymi produktami i usługami, które są coraz lepszej jakości.
Globalna marka, jaka strategia?
Zdaniem gościa, choć nie udały się próby stworzenia globalnej polskiej marki, bo nie ma na to pieniędzy - to nasze produkty występują na wielu światowych rynkach, ale pod innymi markami.
Dlatego - zdaniem gościa - dobrą strategią jest przejmowanie zachodnich firm, co ma już miejsce, bo to jest bardziej skuteczna metoda.
Patriotyzm gospodarczy, czyli stworzyć warunki na miejscu
Zdaniem Andrzeja Sadowskiego - w Polsce nadal jednak nie ma konkurencyjnych warunków dla rodzimych przedsiębiorców, a patriotyzm gospodarczy powinien polegać na tym, że nasz przedsiębiorca będzie miał lepsze warunki do prowadzenia biznesu w Polsce, niż np. w Czechach, Irlandii czy Anglii.
REKLAMA
Arkadiusz Ekiert, ak, NRG
REKLAMA