Rynek konsumenta-seniora. W jaki sposób działa w Polsce?

– Jeszcze dwa lata temu powiedziałabym, że rynek konsumenta-seniora śpi. Dziś można powiedzieć, że się budzi – oceniła Marzena Rudnicka, prezes Instytutu Gospodarki Senioralnej. W audycji "Społeczny Punkt Widzenia" rozmowa o najnowszych trendach, a także zmianach w sposobie postrzegania grupy osób w wieku 55+ przez przedsiębiorców.

2018-12-09, 14:05

Rynek konsumenta-seniora. W jaki sposób działa w Polsce?
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock.com

Posłuchaj

9.12.18 Marzena Rudnicka o rynku konsumenta-seniora w Polsce
+
Dodaj do playlisty

Marzena Rudnicka podkreśliła, że 35 proc. polskich klientów to osoby po 60. roku życia. Jak przyznała rozmówczyni Polskiego Radia 24, zaczynają to dostrzegać również duze firmy, które są liderami w swoich branżach.

– Osób w tym wieku mamy obecnie w naszym kraju blisko 9,5 mln. Ta liczba cały czas powiększa się. Są to ludzie o bardzo różnych potrzebach. Coraz częściej mówią również, że nie chcą, by kierowano do nich oferty dedykowane dla osób starszych, np. znane "kapcie dla babci". Wielu z nich czuje się o wiele młodziej i nie wyobrażają sobie, by korzystać jedynie z produktów zarezerwowanych tylko dla seniorów. Dlatego wygra ten producent, który pomyśli o tym, by zapytać ich o zdanie i o ich potrzeby. Klienci 55+ chcą korzystać z wyrobów uniwersalnych, a nie z dedykowanych. Sa one w pewien sposób stygmatyzujące – powiedziała prezes Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Badania rynku pokazują, że seniorzy korzystają z tzw. mądrego kupowania. Starają się to robić świadomie i poświęcają więcej czasu na wybór oferty. Wśród internautów 55+ więcej osób, niż średnio w populacji, korzysta z porównywarek cenowych, a także czyta opinie w internecie.  

– Poruszanie się po rynku konsumenckim nie jest łatwe. Jesteśmy zewsząd zalewani ofertami. Nie wszystko rozumiemy, co jest dla nas właściwe i czasem kupujemy coś, co nie jest nam później potrzebne. Jest to również utrudnienie dla osób starszych, które posiadają jasno sprecyzowany i ograniczony budżet – dodała Marzena Rudnicka.

REKLAMA

Audycję "Społeczny Punkt Widzenia" prowadziła Anna Grabowska.

Polskie Radio 24/db

----------------------------

Data emisji: 9.12.2018

Godzina emisji: 13.35

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej