UOKiK karze Polkomtela za naruszenie interesu konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 40 mln złotych kary na spółkę Polkomtel, operatora sieci Plus. W decyzji stwierdził, że Polkomtel stosował dziewięć praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

2019-05-30, 10:31

UOKiK karze Polkomtela za naruszenie interesu konsumentów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Foundry/pixabay

Dotyczyły one dziewięciu usług niewliczanych do kwoty abonamentu, które Polkomtel automatycznie uruchamiał przy podpisaniu umowy. Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty. W zależności od usługi było to od 2 do nawet 20 zł miesięcznie, a często operator aktywował jednej osobie kilka usług. 

Za każdą z praktyk UOKiK nałożył na Polkomtel karę. W sumie spółka musi zapłacić 39 457 264 zł. Decyzja nie jest prawomocna, spółka może się od niej odwołać w ciągu miesiąca.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej