Połowa Polaków mówi "nie" wspieraniu LGBTQ+ przez komercyjne firmy
Polacy są podzieleni w ocenie, czy marki powinny angażować się we wspieranie społeczności LGBTQ+. Niemal połowa jest przeciwna. Co czwarta osoba jest za. Jak wynika z raportu agencji mediowej Wavemaker, większość konsumentów uważa, że firmy powinny zachować neutralność światopoglądową.
2019-06-26, 11:21
Jak pokazuje analiza Wavemaker, 45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się marek we wsparcie społeczności LGBTQ+. 26 proc. osób tego typu działania popiera, a 29 proc. wyraża wobec tego obojętność.
Powiązany Artykuł

Marsz LGBT pod patronatem prezydent Gdańska. Prowokacyjna plansza
Jak wynika z badania, zaangażowanie marek w aktywność wokół kwestii LGBTQ+ popiera więcej kobiet (31 proc.) niż mężczyzn (20 proc.).
Sześciu na dziesięciu badanych konsumentów uważa, że firmy powinny być neutralne w kwestiach światopoglądowych. Tylko 12 proc. badanych wyraźnie oczekuje od marek zaangażowania w sprawy społeczno-ideologiczne, dla 30 proc. jest to obojętne.
W opinii CEO Wavemaker Pawła Gali badanie nie jest jednoznaczną wskazówką dla firm ws. społeczności LGBTQ+.
REKLAMA
Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBT w czerwcu 2019 roku metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.
wirtualnemedia.pl/wpolityce.pl
REKLAMA