Koniec z nieekologicznymi reklamami. Odpowiedź szwedzkiej gazety na kryzys klimatyczny
Szwedzka gazeta ogłosiła, że zaprzestaje przyjmowania reklam promujących towary i usługi oparte na paliwach kopalnych - podaje "The Guardian".
2019-09-26, 13:52
Chodzi o Dagens ETC, która rozpoczęła działalność w 2014 r. Jego redaktor naczelny, Andreas Gustavsson, powiedział, że decyzję podjęli wspólnie właściciel, zarząd, dział marketingu i dziennikarze. Jak mówił, była ona "kluczowa dla wiarygodności gazety". Wezwał też inne media do rozważenia pójścia w ich ślady.
Powiązany Artykuł
Ekologia przede wszystkim. Ujednolicenie stawek za torebki z tworzyw sztucznych
- Mam świadomość, że branża medialna jest wyjątkowo trudna i że ta decyzja zaszkodzi naszym finansom. Kryzys klimatyczny dotyka jednak każdego z nas - podkreślił Gustavsson. - Jestem jednak przekonany, że w dłuższej perspektywie będzie to mądry ruch - dodał.
Dziennik "ETC" wydawany w Sztokholmie sprzedaje się w ok. 10 tys. egzemplarzy. Online czyta go w tygodniu ok. 200 tys. osób. Gazeta czerpie zyski ze sprzedaży, reklam i wsparcia rządu oferowanego wydawcom gazet w całej Szwecji.
REKLAMA
mr, "The Guardian"
REKLAMA