Rzecznik Praw Dziecka: "Tęczowy piątek" to element inżynierii społecznej
Rzecznik Praw Dziecka, Mikołaj Pawlak, powiedział, że akcje podobne do tak zwanego "Tęczowego piątku" mają podłoże polityczne, a nie wychowawcze czy edukacyjne. Kilkaset szkół w całym kraju zorganizowało zajęcia dotyczące akceptacji i otwartości na rówieśników LGBT Plus.
2019-10-25, 22:05
Posłuchaj
W tym samym czasie się prawie 1,3 miliona uczniów z ponad 11 tysięcy szkół. wzięło udział w akcji "Szkoła Pamięta". W jej ramach odwiedzali miejsca pamięci, porządkowali groby bohaterów, palili znicze.
Powiązany Artykuł
"Tęczowy piątek" w szkołach. MEN: miał marginalny charakter
Mikołaj Pawlak powiedział w TVPInfo, że kampania "Tęczowy piątek" ma na celu przekształcenie społecznej świadomości. Dodał, że proponowanej inżynierii społecznej towarzyszy "zawłaszczanie" języka.
>>>[CZYTAJ RÓWNIEŻ] Grzegorz Górny o ideologii LGBT: aksamitny totalitaryzm
W czwartek Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak opublikował list otwarty o prawach dziecka do życia i wychowania w rodzinie. Podkreśla w nim, że "każde dziecko ma prawo do ochrony swojej tożsamości, a rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego zgodnie ze swoimi przekonaniami".
REKLAMA
Kampania Przeciw Homofobii
"Tęczowy piątek" to zainicjowana przez organizację społeczną Kampanię Przeciw Homofobii cykliczna akcja odbywająca się od czterech lat w ostatni piątek października. Akcja ma na celu pokazać młodzieży LGBTQI, że w szkole jest miejsce również dla niej, że może czuć się w niej bezpieczna i pełni realizować swój potencjał.
KPH zaznacza, że to społeczność szkolna decyduje, czy i w jakim zakresie zaangażuje się w jego organizację. W ramach "Tęczowego piątku" przedstawiciele KPH nie przyjeżdżają do szkół, nie wygłaszają wykładów i nie prowadzą warsztatów
dn
REKLAMA