Prezes ZUS zapewnia: renty i emerytury bez opóźnień, "trzynastki" też nie są zagrożone
- Renty i emerytury będą wypłacane w terminach płatności, bez opóźnień - zapewniła prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska. Podkreśliła, że nie są zagrożone również wypłaty tzw. trzynastych emerytur.
2020-03-19, 15:34
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że pomimo ograniczeń, wynikających z zaleceń służb sanitarnych w związku z koronawirusem, placówki ZUS na bieżąco realizują wypłaty świadczeń.
- Chciałabym uspokoić naszych świadczeniobiorców, a w szczególności emerytów i rencistów, a także pracowników i pracodawców. Wypłaty wszelkich świadczeń są realizowane na bieżąco i zgodnie z planem. Nie ma powodów do obaw - podkreśliła prezes ZUS.
Powiązany Artykuł
Minister rozwoju: możliwe zmiany w "tarczy antykryzysowej", większość rozwiązań od kwietnia
>>> [CZYTAJ TAKŻE] 212 mld zł na "tarczę antykryzysową". Oto projekt wsparcia gospodarki
Jak dodała, nie są zagrożone również wypłaty trzynastek. - Całkowity koszt dodatkowego rocznego świadczenia to prawie 12 mld zł. Trzynastki będą wypłacane z urzędu, nie będzie więc trzeba składać wniosków. Większość osób otrzyma je wraz z kwietniową emeryturą lub rentą. Trzynaste świadczenie będzie przysługiwało osobom, którym prawo do emerytury lub renty istniało 31 marca 2020 r. – przypomniała prof. Uścińska.
REKLAMA
ZUS na bieżąco wypłaca nie tylko emerytury i renty, ale również inne świadczenia, w tym np. zasiłek pogrzebowy, opiekuńczy czy chorobowy. Bez zakłóceń ZUS wypłaca także zwaloryzowane emerytury i renty. Od marca podwyżki objęły ponad 8 mln świadczeniobiorców. Koszt tegorocznej waloryzacji rent i emerytur to 9,2 mld zł.
Infolinie działają pełną parą
W środę ZUS wzmocnił swoją infolinię i uruchomił trzy nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.
Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy Zakładu odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami telefonu pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7–15.
Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01, każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
REKLAMA
Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a trzeci - 22 290 87 03 to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7-18 w dni robocze.
Odrębne strefy w placówkach ZUS
Pytania do ZUS można wysyłać również mailem na adres cot@zus.pl. Wysłanie zapytania jest także możliwe po zalogowaniu do Platformy Usług Elektronicznych.
Powiązany Artykuł
"Polska rodzina to także pracodawcy i pracownicy". Minister rodziny o wsparciu dla firm
>>> [CZYTAJ TAKŻE] Minister rodziny: koronawirus to sprawdzian naszej odpowiedzialności
REKLAMA
We wszystkich placówkach ZUS przygotowano dla klientów wyodrębnione strefy, w których można samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.
jp
REKLAMA