Wystarczy PIN, by odebrać paczkę. Poczta Polska wprowadza kolejne ułatwienia
Poczta Polska wprowadziła możliwość odbioru paczek przy użyciu kodu PIN otrzymanego w wiadomości SMS albo e-mailem. To kolejny bezkontaktowy sposób odbioru przesyłek, jaki w ostatnich tygodniach Poczta Polska wdrożyła w celu ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym.
2020-05-28, 12:41
By odebrać paczkę przy użyciu kodu PIN, wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu bądź adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki – na wskazany kanał kontaktu – przekaże 6-cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę adresatowi. Z jednorazowego kodu odbioru będzie można skorzystać w usługach: Pocztex, PACZKA+ oraz Paczka pocztowa.
Powiązany Artykuł
Polecony trafi na eSkrzynkę. Poczta Polska cyfryzuje kolejną usługę
Dla przesyłek z następującymi usługami dodatkowymi: elektroniczne potwierdzenie odbioru, doręczenie do rąk własnych oraz za potwierdzeniem odbioru metoda odbioru przy wykorzystaniu kodu PIN jest niedostępna. Zastosowanie procedury również nie dotyczy przesyłek nadawanych w ramach postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych i podatkowych.
Zmiana zapisów w Prawie pocztowym
Przypomnijmy, że od 22 kwietnia 2020 r. w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Poczta Polska wprowadziła nowe, jeszcze bezpieczniejsze wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich.
Listy polecone bez potwierdzenia odbioru i bez Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru mogą być doręczane do skrzynki pocztowej adresata. Natomiast w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, których nie można odebrać, podając kod PIN, wystarczy okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, na przykład dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy i pozwolić spisać 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu. Wdrożono także procedury bezkontaktowego odbioru i doręczania krajowych i zagranicznych przesyłek paletowych.
REKLAMA
Elektroniczna przesyłka polecona
Również odbiór listów poleconych w eSkrzynce Poczty Polskiej cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. W ciągu miesiąca od uruchomienia tej usługi zaczęło z niej korzystać 5 tys. osób. Zamiast tradycyjnej papierowej przesyłki klienci otrzymują ją w formie elektronicznej.
Powiązany Artykuł
Zmiany w Prawie pocztowym. Od dziś list polecony odbierzesz w swojej skrzynce
Na wniosek klienta Poczta Polska przetwarza przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce, która jest założona przy użyciu profilu zaufanego Klienta. W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i cała korespondencja. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany e-mailowo. Oprócz dokumentu w formie elektronicznej Poczta Polska przesyła list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania.
Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/poczta-polska.pl/DoS
REKLAMA