Pomimo starań słodką ikoną stolicy pozostaje wuzetka

Zygmuntówka, warszawskie ciastko, promowane rok temu przez ratusz, nie przyjęła się jako słodka ikona stolicy - pisze "Życie Warszawy".

2010-08-03, 07:33

Pomimo starań słodką ikoną stolicy pozostaje wuzetka
Zygmuntówka. Foto: (fot. um.warszawa.pl)

Gazeta zwraca uwagę, że szybko o tym ciastku zapomniano.

Pomysłodawcą wprowadznia nowego ciastka, kojarzonego z Warszawą, był ratusz. W ubiegłym roku ogłosił specjalny konkurs na warszawski wypiek, który miał zastąpić wuzetkę. Powołano też specjalne jury, które w kwietniu oceniało smak, wygląd i innowacyjność smakołyków.

Nazwę ciastka - zygmuntówka - wybrali sami internauci, którzy zgłosili ponad 650 propozycji. "Życie Warszawy" przytacza wypowiedzi cukierników, którzy mówią, że zygmuntówki kupują nieliczni warszawiacy. Tymczasem ich produkcja jest kosztowna, a transport trudny.

Według specjalistów od marketingu, zabrakło strategii promocji tego ciastka. Nie ma jego reklam, nie można go kupić we wszystkich warszawskich cukierniach. I dlatego wuzetki nie udało się zdetronizować - tłumaczą.

sm

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej