Mocniejsza ochrona konsumenta to większe kary. UOKiK ostro wziął się za nieuczciwe firmy

W pierwszej połowie 2020 r. urząd antymonopolowy nałożył na przedsiębiorstwa 143 mln zł kar - pisze w poniedziałek "Puls Biznesu". Najłatwiej podpaść, naruszając prawa konsumentów.

2020-07-27, 08:09

Mocniejsza ochrona konsumenta to większe kary. UOKiK ostro wziął się za nieuczciwe firmy
zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock

Jak czytamy w dzienniku, Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontynuuje twardą politykę poprzednika wobec przedsiębiorców. W okresie styczeń - czerwiec regulator nałożył na przedsiębiorców 56 kar pieniężnych - łącznie 142,8 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że otrze się o rekordy.

Powiązany Artykuł

Tomasz Chrostny 1200.jpg

Za co karze UOKiK?

Od lat w działalności UOKiK zauważalny jest coraz mocniejszy nacisk na ochronę konsumentów. W 2020 r. ta tendencja się utrwala. Spośród całej puli kar nałożonych na firmy w pierwszym półroczu aż 99,3 proc. (141,8 mln zł) to sankcje z tego tytułu.

Na drugim miejscu, ale daleko w tyle są kary za stosowanie niedozwolonych wzorców umów (łącznie 183,5 tys. zł), czyli także za bezprawne działania wobec konsumentów.

Dopiero trzecią pozycją są praktyki ograniczające konkurencję (razem tylko 370,8 tys. zł - 0,25 proc. ogółu kar). Za zmowy przetargowe firmy mają zapłacić 199 tys. zł, a za nadużywanie pozycji dominującej 171,8 tys. zł - pisze dziennik.

Więcej - w "Pulsie Biznesu".

PolskieRadio24.pl, PAP, Puls Biznesu, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej