Przedświąteczne wyprzedaże. Black Friday kusi, ale uważajmy na pułapki

Podczas zakupów na wyprzedażach, np. w Black Friday, klienci powinni zachować ostrożność i czujność, by nie stracić pieniędzy - radzi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Firmom przypomina, że za stosowanie praktyk naruszających interesy konsumentów grożą kary.

2020-11-20, 14:40

Przedświąteczne wyprzedaże. Black Friday kusi, ale uważajmy na pułapki
Black Friday: Duża obniżka? Sprawdź, czy dzień wcześniej nie podniesiono ceny.Foto: Shutterstock/Ververidis Vasilis

Przed nami przypadający na 27 listopada dzień wyprzedaży, tzw. Black Friday (Czarny Piątek), który otwiera przedświąteczny okres zakupowy.

Powiązany Artykuł

zakupy internet 1200.jpg
Ostrożność w sieci. Jak nie dać się oszukać podczas zakupów online?

O prawa konsumentów oraz o to, co grozi przedsiębiorcom stosującym nieuczciwe praktyki, w przededniu zbliżających się wyprzedaży, takich jak Black Friday, mówi prezes UOKiK.

- Musimy zachować ostrożność w zakresie, jaki produkt kupujemy i od którego przedsiębiorcy, żebyśmy nie trafili na nierzetelnego przedsiębiorcę czy oszusta, który próbuje od nas wyłudzić pieniądze - powiedział Chróstny.

Jak mówił, przede wszystkim należy pamiętać o tym, żeby dokonywać zakupów "niezwykle rozsądnie". "Kupujmy produkty zweryfikowane, szukajmy opinii na zewnątrz, jeżeli chodzi o produkty i przedsiębiorcę. Pamiętamy o naszych prawach konsumenckich" - wyjaśnił.

Chróstny przekazał, że UOKiK monitoruje ceny na wypadek, gdyby któryś z przedsiębiorców zdecydował się dopuścić do praktyk mających na celu oszukanie konsumentów. Urząd wystartuje też z odpowiednią kampanią informacyjną, uświadamiającą konsumentom ich prawa oraz zasady odstępowania od umów zawartych na odległość.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

shutterstock WAYHOME studio dziewczyna szafa ubrania moda 1200.jpg
Jak kupować ubrania i nie dać się oszukać?

Uwaga na reklamy -70 procent

Jak mówi, przedsiębiorcy stosują różne chwyty.

- Widzimy reklamy -70 proc. Bardzo często to dotyczy tylko wybranej grupy produktów. (...) Niekiedy spotykamy się z praktykami takimi, że pomimo wyboru np. transakcja jest anulowana, jeżeli gdzieś przedsiębiorca stwierdzi, że jest to dla niego niekorzystne - powiedział.

Jak dodał, klienci takie praktyki powinni zgłaszać do UOKiK.

"Jeżeli chodzi o praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, to sankcje wynoszą do 10 proc. rocznego obrotu za każdą z praktyk" - powiedział szef UOKiK.

PAP, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej