Futurystyczny świat dostępny dla wszystkich. "Cyberpunk 2077" wchodzi do gry
Dziś światowa premiera polskiej gry wideo "Cyberpunk 2077". Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. producent gry poinformował, że w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że gracze złożyli do tej pory ponad 8 milionów zamówień przedpremierowych (tzw. pre-orders). Ale eksperci rynku gier szacują, że zamówień stale będzie przybywać w kolejnych godzinach i dniach.
2020-12-10, 01:30
Powiązany Artykuł
"Krok do przodu dla rozwoju branży". Premiera gry "Cyberpunk 2077"
- "Cyberpunk 2077" to komputerowa fabularna gra akcji (RPG) stworzona przez studio CD Projekt Red
- Gracz wciela się w postać V, która może rozwijać umiejętności walki wręcz, posługiwania się ostrzami czy bronią krótką
- Night City jest amerykańskim megamiastem, kontrolowanym przez korporacje, w którym nie obowiązują prawa krajowe i stanowe
- Preprodukcja "Cyberpunk 2077", przy udziale ok. 50 zespołu, rozpoczęła się w 2016 r.
"Cyberpunk 2077" jest osadzony w gatunku fantastyki naukowej, zainspirowany amerykańską grą fabularną "Cyberpunk 2020" Mike’a Pondsmitha z lat 90. Twórcy przedstawiają wizję przyszłego świata, którym rządzą megakorporacje, a większość ludzi to cyborgi. Akcja rozgrywa się w fikcyjnym amerykańskim mieście Night City i opowiada historię najemnika o imieniu V.
- "Cyberpunk 2077". Są już pierwsze opinie recenzentów
- Gry wideo - polski hit eksportowy i dobro narodowe
W jedną z głównych postaci w "Cyberpunk 2077" - Johnny'ego Silverhanda - wcielił się aktor Keanu Reeves, odtwórca głównych ról w takich filmach jak "Adwokat diabła" czy "Matrix". Jego sylwetka została przeniesiona do wirtualnego świata gry. Fabuła gry "Cyberpunk 2077" jest nieliniowa, więc jej zakończenie może być różne, w zależności od podjętych przez gracza decyzji.
Pierwsze prace koncepcyjne nad grą CD Projekt RED rozpoczął w 2012 r. W stworzenie gry polska firma zaangażowała zespół liczący ponad 400 osób, a na niektórych etapach produkcji rozszerzono go do ok. 700. Według szacunków analityków DM BOŚ, całkowity budżet produkcji, obejmujący wydatki na marketing, wynosi przeszło miliard zł.
REKLAMA
W Polsce gry komputerowe produkuje ponad 440 firm, które zatrudniają około 10 tys. osób. W 2019 r. dochody ze sprzedaży rodzimych produkcji przekroczyły 2,1 mld zł - wynika z raportu "The game industry of Poland" opracowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Przedsiębiorstwa z sektora gier wideo są także widoczne na warszawskiej giełdzie, gdzie notowanych jest ponad 40 spółek. W lipcu bieżącego roku ich kapitalizacja wyniosła 11,7 mld zł. Więcej firm z branży gamingowej jest tylko na giełdzie w Tokio.
pb
REKLAMA