Czy KRRiT cofnie koncesją Radiu Maryja?
Z monitoringu przeprowadzonego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wynika, że Radio Maryja łamie zasady koncesji, emitując reklamy.
2010-10-12, 09:49
Posłuchaj
Sprawa ta była omawiana podczas posiedzenia Rady. Decyzja zostanie podjęta w najbliższych dniach - powiedział IAR przewodniczacy KRRiT Jan Dworak.
Dworak podkreśla, że zanim decyzja w tej sprawie zostanie upubliczniona, najpierw dowie się o niej Radio Maryja.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, nadawca społeczny, a taki status ma Radio Maryja, nie może emitować reklam.
Z monitoringu, do którego dotarła „Gazeta Wyborcza” wynika, że radiostacja wbrew prawu nadaje reklamy tygodnika katolickiego „Niedziela”, „Naszego Dziennika”, Telewizji Trwam i Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej.
REKLAMA
Bloki reklamowe nie były wyraźnie wydzielone z programu, co nakazuje prawo. Stacji ojca Tadeusza Rydzyka może grozić nawet cofniecie koncesji nadawcy społecznego.
mch
REKLAMA