Moda na startupy. Oto wskazówki dla początkujących biznesmenów
Stworzenie nowej firmy zupełnie od podstaw jest nie lada wyzwaniem. Wiele młodych osób, licząc na zrealizowanie marzeń o własnym biznesie, zaczyna prowadzić działalność gospodarczą. Na drodze do sukcesu muszą poradzić sobie z wieloma trudnościami. Analizując wypowiedzi ekspertów, przedstawiamy porady, jak podejść do zakładania i prowadzenia startupu.
2021-03-30, 14:14
Czasami zdarza się, że niedoświadczeni przedsiębiorcy szukają pewnych problemów, aby zbudować dla nich rozwiązanie. Jednak w większości przypadków, ten potencjalny problem jest problemem wymyślonym, a nie rzeczywistym. To, że miałeś pomysł, nie znaczy, że ktoś potrzebuje akurat takiego rozwiązania. Samo istnienie rozwiązania nie świadczy o istnieniu problemu. Warto skonsultować swój pomysł z osobami potrafiącymi ocenić go krytycznie, z odpowiednim dystansem.
Paul Graham, amerykański ekspert w zakresie wsparcia startupów potwierdza, że kluczowe jest zrozumienie potencjalnych klientów. ''W pewnym sensie jest tylko jeden błąd, który zabija startupy: nie robienie tego, czego chcą użytkownicy. Jeśli stworzysz coś, czego użytkownicy chcą, prawdopodobnie będzie dobrze, niezależnie od tego, co jeszcze zrobisz lub czego nie zrobisz. A jeśli nie zrobisz czegoś, czego użytkownicy chcą, to jesteś martwy, niezależnie od tego, co jeszcze zrobisz lub czego nie zrobisz''- pisze w swoim eseju.
Powiązany Artykuł
Wizyta w urzędzie skarbowym tylko po wcześniejszej rezerwacji. Sprawdź, jak się umówić
Podobnie sytuacja wygląda z ulepszaniem już oferowanych produktów. Nigdy nie da się osiągnąć idealnego produktu, a wysiłek włożony w udoskonalenie danego rozwiązania przynosi coraz mniejsze zyski. Szczegóły rzeczywiście mają znaczenie, ale nie możesz zakopać się w próbach uczynienia swojego produktu najlepszym. Nakłady mogą przewyższyć w takim wypadku efekty.
Najlepszym sposobem na walkę z perfekcjonizmem produktowym jest znalezienie podstawowych cech produktu, bez których nie ma on sensu. To są te cechy, które muszą być naprawdę dopracowane.
Istotnym problemem dla wielu starupów jest dystrybucja produktu. Wprowadzenie nowego rozwiązania na rynek jest dosyć trudne i nie należy naiwnie zakładać, że ludzie przyjdą i od razu kupią to, co masz do zaoferowania. Rzeczywistość jest taka, że powinieneś postawić na dobry marketing i aktywnie sprzedawać swój produkt. Kluczowe jest umiejętne przekonanie potencjalnych klientów, że twoje rozwiązanie jest im rzeczywiście potrzebne.
REKLAMA
Optymizm tak, ale umiarkowany
Nie bądź zbyt optymistyczny w przyjmowanych założeniach biznesowych. Regularnie analizuj najgorsze scenariusze i zrozum, jak mogą wyglądać trudne chwile w biznesie. Powinieneś pamiętać o prawie Murphy'ego - wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle. A jak pójdzie dobrze to tym lepiej dla ciebie i twojego biznesu. Otaczaj się dlatego ludźmi, którzy są zupełnie inni niż ty i bądź otwarty na ich konstruktywną krytykę. Spojrzenie na dane zagadnienie z innej strony może niejednokrotnie pomóc uniknąć błędów.
Dla małego biznesu kluczowe jest zrozumienie procesów związanych z jego wzrostem. Graham odnosi się również do tego zagadnienia, koncentrując się na startupach technologicznych.
Powiązany Artykuł
Diabeł tkwi w szczegółach. Coraz więcej Polaków przed podpisaniem umów dokładnie je czyta
"Jeśli chcesz zrozumieć startupy, zrozum wzrost. Wzrost napędza wszystko na tym świecie. Wzrost jest powodem, dla którego startupy zazwyczaj zajmują się technologią - ponieważ pomysły na szybko rozwijające się firmy są tak rzadkie, że najlepszym sposobem na znalezienie nowych jest odkrycie tych, które niedawno stały się wykonalne dzięki zmianom, a technologia jest najlepszym źródłem szybkich zmian. Wzrost sprawia, że dla tak wielu założycieli próba założenia startupu jest racjonalnym wyborem z ekonomicznego punktu widzenia: wzrost sprawia, że firmy, które odniosły sukces, są tak wartościowe, że oczekiwana wartość jest wysoka, nawet jeśli ryzyko jest zbyt duże. Wzrost jest powodem, dla którego fundusze venture capital chcą inwestować w startupy. Wzrost wyjaśnia, dlaczego startupy odnoszące największe sukcesy biorą pieniądze od VC, nawet jeśli nie muszą tego robić: pozwala im to wybrać tempo wzrostu. Wzrost wyjaśnia też, dlaczego odnoszące sukcesy startupy niemal niezmiennie otrzymują oferty przejęcia" - pisze Graham w jednym ze swoich esejów.
PolskieRadio24.pl/ paulgraham.com /medium.com/ mib
REKLAMA
REKLAMA