Wiceminister edukacji i nauki: powrót starszych uczniów do szkół wydaje się być niezagrożony

- Nauczanie na odległość ma swoje mankamenty, ograniczenia. Stąd uważamy, że warto by uczniowie wrócili do szkół, nawet na kilka tygodni - stwierdził wiceminister edukacji i nauki Dariusz Piontkowski.

2021-05-06, 21:11

Wiceminister edukacji i nauki: powrót starszych uczniów do szkół wydaje się być niezagrożony
Szkoła w czasie pandemii koronawirusa. Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Daniel Dmitriew / Forum

Wiceszef MEiN pytany był przez Onet.pl, czy zapowiedziany na połowę maja powrót starszych uczniów do szkół nie jest zagrożony. Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki od 17 maja uczniowie klas IV–VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, którzy obecnie uczą się zdalnie, przejdą na naukę w systemie hybrydowym.

Powiązany Artykuł

Wojciech Murdzek 1200.jpg
Wiceszef MEiN: chcemy wychodzić z kryzysu bazując na nauce i innowacjach

"Warto by uczniowie wrócili do szkół, nawet na kilka tygodni"

- Wydaje się, że nie - odpowiedział. Wskazał, że dane dzienne dotyczące nowych zakażeń SARS-CoV-2 i hospitalizacji chorych na COVID-19 są coraz niższe. - To pozwala mieć nadzieję, że ten proces będzie się utrzymywał. I stąd dzieci i młodzież mogą bezpiecznie wrócić do szkół (...). Nauczanie na odległość ma swoje mankamenty, ograniczenia. Stąd uważamy, że warto by uczniowie wrócili do szkół, nawet na kilka tygodni - wyjaśnił.

Wiceminister pytany był także o petycję w internecie, której autorzy zwracali uwagę, że powrót do szkół przed wakacjami przysporzy uczniom stresu, gdyż obawiają się oni, że zaraz po powrocie nauczyciele będą ich wiedzę gruntownie sprawdzać, zamiast skupić się na odbudowie relacji rówieśniczych po kilku miesiącach nauki zdalnej. Autorzy petycji apelują o powrót do nauki stacjonarnej dopiero po wakacjach.

REKLAMA

Odpowiadając Dariusz Piontkowski wskazał, na głosy, które mówią o zagrożeniach związanych z nauką na odległość takich jak luźniejsze więzi, czy zerwanie więzi między rówieśnikami. - Jedną z odpowiedzi na tego typu zagrożenia jest powrót do nauki stacjonarnej, do normalnych kontaktów rówieśników między sobą, odnowienie zespołu klasowego - powiedział.

Czytaj także:

"Nauczyciele wiedzą, że nie mogą i nie powinni wszystkim narzucać codziennie klasówki"

Jak mówił, "gdyby zrealizować apel (zawarty w petycji - red.) to tego typu zagrożenia byłoby trudniej zwalczać.  Przedłużanie nauki zdalnej te zagrożenia psychologiczne, społeczne tylko by jeszcze pogłębiało - stwierdził.

- Po drugie: nauczyciele są ludźmi inteligentnymi i wiedzą, że nie mogą i nie powinni wszystkim narzucać codziennie klasówki. Regulaminy szkolne zabraniają, aby było więcej klasówki niż dwie w tygodniu; przynajmniej przytłaczająca większość statutów szkół tak to reguluje - zauważył wiceszef MEiN.

REKLAMA

Wskazał, że uczniowie otrzymywali także oceny w trakcie nauki zdalnej. - Dziś nie ma potrzeby, żeby nagle w ciągu dwóch, trzech tygodni nauczyciele wystawiali im oceny za cały rok szkolny - dodał.

ms

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej