Rząd przyjął zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. Są one dostosowane do unijnych regulacji

Rząd przyjął zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji oraz w ustawie o kinematografii. Chodzi między innymi o wprowadzenie nowych regulacji dla dostawców platform udostępniających wideo oraz modyfikację przepisów dotyczących ochrony konsumentów, w tym szczególnie małoletnich. Zmiany dostosowują nasze prawo do unijnych regulacji.

2021-06-22, 15:56

Rząd przyjął zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. Są one dostosowane do unijnych regulacji
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/Yuri Snegur

Wprowadzono przepisy dotyczące prowadzenia działalności związanej z dostarczeniem platform udostępniania wideo. Chodzi o zapewnienie odbiorcom podstawowych informacji dotyczących dostawców platform. Nowelizacja zakazuje umieszczania treści nawołujących do przemocy i popełnienia określonych w ustawie przestępstw, zagrażających prawidłowemu rozwojowi małoletnich - bez stosowania odpowiednich zabezpieczeń technicznych.

Powiązany Artykuł

media 1200 shutterstock.jpg
Jakub Pacan o podatku od reklam: częściowo przywróci pluralizm mediów

Zmodyfikowane zostały także zasady umieszczania reklam w usługach medialnych. Dokonano podziału doby na trzy przedziały czasowe, z czego dwa zawierają ograniczenia emisji reklam. W godzinach od 6.00 do 18.00 20 procent czasu może być przeznaczona na reklamę, przy czym nie może to jednak przekroczyć 144 minut. Od godziny 18.00 do 24.00 - 20 procent może być przeznaczone na reklamę, nie może to być jednak więcej niż 72 minuty. Wprowadzono możliwość przerywania reklamami filmów dla dzieci, dłuższych niż 60 minut.

Czytaj także:

bf

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej