"Turyści nie będą stali w korkach". Otwarto most na Mierzei Wiślanej
Na Mierzei Wiślanej otwarto most nad przyszłym przekopem półwyspu, w ciągu drogi wojewódzkiej 501. Budowa całego kanału ma potrwać do przyszłego roku.
2021-06-25, 13:55
Przejazd nad budowanym kanałem przez Mierzeję Wiślaną umożliwiać będą dwa obrotowe mosty. Dziś do użytku oddana została pierwsza z tych przepraw.
- Otwarcie Mostu Południowego to dowód na to, że prace na Mierzei Wiślanej przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. Postęp prac widoczny jest również przy budowie Mostu Północnego, gdzie wykonano większość robót konstrukcyjnych. Dzięki tym obiektom kierowcy nie będą stać w korkach, czekając, aż przez kanał żeglugowy przepłynie statek, co z pewnością przyczyni się do większego komfortu podróży - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Powiązany Artykuł
Mosty na Mierzei Wiślanej prawie gotowe. Pierwszy z nich przechodzi właśnie próbne obciążenia
Most Południowy jest jednym z dwóch mostów obrotowych zaplanowanych do wykonania w ramach prac przy realizacji drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Jest to jeden z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Jego długość to ponad 60 metrów, a masa konstrukcji stalowej ustroju wraz z przeciwwagą wynosi ok. 560 ton.
Most posiada dwa przęsła, obraca się na podporze z łożyskiem soczewkowym, a każdy z siłowników obrotu mostu waży 4 tony. Most Południowy wyważono na podstawie specjalnej procedury, przy użyciu specjalistycznego sprzętu, z uwzględnieniem ciężaru nawierzchni na jezdniach i chodnikach.
REKLAMA
Po oddaniu mostu do użytkowania zostanie na niego przekierowany ruch z drogi wojewódzkiej nr 501, co umożliwi prace nad budową południowej części kanału żeglugowego.
Most Południowy ma 61,1 m długości i 17,2 m szerokości. Masa jego konstrukcji stalowej wraz z przeciwwagą wynosi około 550–560 ton.
Jest to dwuprzęsłowy obiekt (19,5 m + 40 m) o klasie obciążenia A, posadowiony na palach prefabrykowanych.
PR24, akg
REKLAMA
REKLAMA