Sejmowa komisja kultury za projektem noweli ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii
Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu przyjęła we wtorek rządowy projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii w kształcie proponowanym przez podkomisję nadzwyczajną.
2021-07-20, 21:37
Powiązany Artykuł
![prmier 1200 pap.jpg](https://static.prsa.pl/images/02a431e6-2874-4136-b4bb-f18cecf4e697.jpg)
Premier: Polska musi mieć instrument zapobiegający przejęciom mediów przez podmioty zewnętrzne
Projekt związany jest z implementacją dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Regulacje dotyczą m.in. prowadzenia działalności w zakresie dostarczania platform udostępniania wideo.
Ustawa z 1992 r. o radiofonii i telewizji była wielokrotnie nowelizowana. Obecny projekt zmian związany jest z obowiązkiem implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2018/1808 z 14 listopada 2018 r. zmieniającej dyrektywę 2010/13/UE w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich dotyczących świadczenia audiowizualnych usług medialnych (dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych) ze względu na zmianę sytuacji na rynku.
- "Wymaga wyjaśnienia ze strony szefostwa stacji". Hajdasz o liście otwartym dziennikarzy TVN
- Spór aktorów z TVN i ZASP o kilkanaście milionów złotych. Jest oświadczenie stacji
Poprawki przyjęte przez komisję mają charakter głównie językowy i techniczny. Projekt noweli zakłada m.in. "odejście od generalnego zakazu lokowania produktu i wprowadzenie dopuszczalności lokowania produktu jako zasady, od której przewidziane są wyjątki". Wprowadzono również możliwość przerywania reklamami filmów dla dzieci, dłuższych niż 60 minut. Pozostałe treści skierowane do dzieci w dalszym ciągu nie będą mogły być przerywane reklamami. Dodano także zakaz nadawania reklam o papierosach elektronicznych. Poseł Tomasz Zimoch złożył m.in. wniosek o głosowanie poprawki skreślającej zapis o możliwości przerywania reklamami filmów dla dzieci, dłuższych niż 60 minut. Poprawka ta nie została przyjęta.
Celem projektu nowelizacji jest wprowadzenie regulacji dotyczących prowadzenia działalności w zakresie dostarczania platform udostępniania wideo, modyfikacja reguł umieszczania przekazów handlowych w usługach medialnych, modyfikacja regulacji dotyczących ochrony konsumentów, w szczególności małoletnich. Projekt zakłada też zmianę zasad promowania i wspierania twórczości europejskiej przez dostawców usług medialnych oraz reguł dotyczących stosowania udogodnień dla niepełnosprawnych w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie.
dn
REKLAMA