Co z podręcznikiem do historii i teraźniejszości? Szef MEiN: ocena merytoryczna jest absolutnie pozytywna

Podczas konferencji dla nauczycieli, która odbyła się w Warszawie, szef MEiN Przemysław Czarnek powiedział, że "ocena merytoryczna podręcznika do historii i teraźniejszości jest absolutnie pozytywna". Podkreślił jednak, że zostaje jeszcze ocena językowa. Przekazał także, że podręcznik jest na końcowym etapie procedury dopuszczenia do używania.

2022-06-14, 12:15

Co z podręcznikiem do historii i teraźniejszości? Szef MEiN: ocena merytoryczna jest absolutnie pozytywna
Przemysław Czarnek: ocena merytoryczna podręcznika do historii i teraźniejszości jest absolutnie pozytywna. Foto: Ministerstwo Edukacji i Nauki/Twitter

Rano w Warszawie szef MEiN Przemysław Czarnek zainaugurował konferencję dla nauczycieli na temat przedmiotu historia i teraźniejszość.

Przemysław Czarnek zaznaczył, że "tylko jeden wniosek wpłynął do MEiN i tylko jeden podręcznik jest przedmiotem procedury dopuszczenia go do używania w nowym roku szkolnym od 1 września. - Żadne inne wydawnictwo poza Białym Krukiem nie złożyło wniosku do MEiN - wyjaśnił.

"Będzie to znakomity podręcznik"

Szef MEiN podkreślił, że podręcznik do nowego przedmiotu jest autorstwa wybitnego historyka prof. Wojciecha Roszkowskiego. Przemysław Czarnek powiedział, że zobaczył ten podręcznik po raz pierwszy w poniedziałek, w "testowej wersji".

REKLAMA

- Jest na końcowym etapie procedury dopuszczenia do używania go jako podręcznika oficjalnego, dopuszczonego przez MEiN. Zostaje tylko ocena językowa i jestem przekonany, bo ocena merytoryczna - mogę to już powiedzieć - jest absolutnie pozytywna, że będzie to znakomity podręcznik, z którego będą się uczyć najnowszej historii nowe, młode pokolenia Polaków - przekonywał.

"Historia i teraźniejszość"

Od 1 września 2022 r. w klasie I liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I stopnia będzie wprowadzony nowy obowiązkowy przedmiot - historia i teraźniejszość. Wprowadzony będzie w miejsce przedmiotu wiedza o społeczeństwie nauczanego w zakresie podstawowym, będzie obejmował zagadnienia z zakresu wiedzy o społeczeństwie oraz zagadnienia z historii najnowszej od 1945 r. do 2015 r.

Historia i teraźniejszość będzie wprowadzana sukcesywnie w kolejnych latach. Docelowo nauczana będzie w liceum w klasie I i II, w technikum w klasie I, II i III, a w branżowej szkole I stopnia w klasie I. 

Czytaj więcej:

nj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej