Dostęp do brytyjskiego rynku przewozów drogowych. Nowe przepisy korzystne dla polskich firm
Do 31 marca br. przewoźników z UE, w tym z Polski, obowiązują łagodniejsze rozwiązania ws. dostępu do rynku przewozów drogowych w Wielkiej Brytanii - podał resort infrastruktury. Takie podejście zmniejszy negatywne skutki nowych przepisów dla polskich przewoźników - ocenił szef MI Andrzej Adamczyk.
2023-01-07, 11:00
Zdaniem ministra infrastruktury pozwoli to polskim przewoźnikom m.in. wywiązać się z zawartych wcześniej umów długoterminowych. "Takie podejście zmniejszy negatywne skutki nowych przepisów dla polskich przewoźników drogowych" - ocenił w komunikacie, Andrzej Adamczyk.
Możliwość zachowania ciągłości łańcucha dostaw
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber dodał, że to przykład m.in. dobrej współpracy z władzami Wielkiej Brytanii. - Wyniki interwencji MI wpłyną pozytywnie na możliwość zachowania ciągłości łańcucha dostaw towarów i niewątpliwie zapewnią ochronę interesów rodzimych przewoźników drogowych. Jest to szczególnie ważne w obecnej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej - zaznaczył.
Jak wskazał resort, powołując się na informacje Ministerstwa Transportu Wielkiej Brytanii, do 31 marca 2023 r. DVSA (Driver & Vehicle Standards Agency) nie będzie stosować sankcji, w tym nakładać kar pieniężnych.
Sankcje czasowo wstrzymane
"Służby kontrolne będą stosować jedynie pouczenia (ustne lub pisemne) w zakresie naruszenia obowiązujących od 24 grudnia 2022 r. nowych regulacji przez przewoźników drogowych z Unii Europejskiej, w tym z Polski" - poinformowało MI.
- Problemy z transportem miejskim w Londynie. Stajki w metrze przeniosły się na kolejne środki lokomocji
- Zderzenie Brytyjczyków z pobrexitową rzeczywistością. Pustki w sklepach i brak paliw
Chodzi o: zakaz wykonywania przez przewoźników z UE jednej operacji przewozu kabotażowego po wjeździe bez ładunku do Wlk. Brytanii (przewoźnicy z UE mają nadal możliwość wykonywania dwóch przewozów kabotażowych na terenie UK w ciągu siedmiu dni, po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym); zakaz wykonywania operacji transportu kombinowanego (niektórych rodzajów transportu intermodalnego, w którym towary są przewożone w tej samej jednostce ładunkowej lub pojeździe przy użyciu dwóch lub więcej rodzajów transportu) w Wlk. Brytanii przez przewoźników unijnych; możliwość przewozów między Wlk. Brytanią a krajami trzecimi przez przewoźników z UE jedynie na podstawie zezwoleń EKMT.
REKLAMA
PAP/IAR/PR24, akg
REKLAMA