Warszawa: ruszają prace w al. Jana Pawła II. Mieszkańcy oburzeni planem zwężenia jezdni
Tramwajarze ogłosili przetarg na projekt przebudowy Jana Pawła II, ul. Stawki, ronda Radosława i placu Grunwaldzkiego. Aleja będzie węższa, bo powstanie dodatkowa ścieżka rowerowa, szersze przystanki i pas zieleni. Mieszkańcy Warszawy nie kryją oburzenia.
2023-06-19, 08:07
Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2028-2029. Projekt nie wszystkim się podoba. Mieszkańcom bloków przy ulicy są w większości za modernizacją ulicy, ale zwężenia nie chcą.
- Nie wyobrażam sobie, co się będzie działo, gdy zwężą ją do dwóch pasów. Tutaj w godzinach szczytu wszystko stoi na trzech pasach, przy dwóch będzie paraliż - powiedziała nam pani Joanna mieszkająca od kilkudziesięciu lat przy alei.
Napotkany dostawca załamuje ręce. - Teraz, żeby tu się dostać, mam wielki problem. A jak jeszcze ją zwężą, to już chyba tylko będę stał w korku albo będę musiał przywozić dostawy w nocy - mówi mężczyzna.
Zwężenie al. Jana Pawła II. "Pogłębi paraliż centrum Warszawy"
Spotkani warszawiacy podkreślają też, że chodniki w alei Jana Pawła II są szerokie i jeśli już koniecznie trzeba tu zrobić drugą ścieżkę rowerową, to nie trzeba zwężać ulicy. Krytykują też pomysł zielonego torowiska.
REKLAMA
- Rozumiem, że ma być bardziej zielono, ale na torowisku powinien być pas ruchu, który w sytuacjach awaryjnych może być wykorzystany przez służby (karetka, straż pożarna, policja) albo też ewentualnie dla ruchu autobusów miejskich. A zieleń można dosadzić na szerokich chodnikach - powiedział pan Jacek.
Do tematu odniósł się też warszawski radny Maciej Binkowski. - Jestem zaskoczony taką propozycją zmian. Aleja Jana Pawła II jest jedną z kluczowych arterii w centrum Warszawy. I nie trzeba być ekspertem z dziedziny infrastruktury transportu, żeby mieć świadomość, co tam się dzieje. Jest to ulica wiecznie obłożona intensywnym ruchem, w godzinach szczytu niezmiernie zakorkowana - powiedział. - Obawiam się, że taki eksperyment, jak jej zwężenie i zmniejszanie przepustowości pogłębi paraliż centrum Warszawy, z którym już tak naprawdę mamy do czynienia - dodał.
Obietnice Trzaskowskiego w Warszawie. Niezrealizowane?
Radny przypomniał też, że do tej pory prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i Platforma Obywatelska nie wywiązali się z wielu obietnic, jak choćby domknięcia obwodnicy Śródmieścia.
Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz zapewnił, że przepustowość ulicy ma zostać zachowana, gdyż przy skrzyżowaniach zachowane zostaną trzy pasy ruchu.
REKLAMA
- Warszawa: remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Drogowcy wyłączą dwa pasy ruchu
- Tak Trzaskowski dba o warszawiaków. Mieszkańcy Natolina nie będą mieli gdzie parkować
- Horrendalne opłaty za śmieci w stolicy. Czy warszawiacy w końcu będą płacić mniej?
PAP/pb
REKLAMA