UOKiK rozmawia ze światowymi gigantami. Chodzi o reklamy alkoholu i hazardu w mediach społecznościowych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował "okrągły stół" dotyczący reklam w mediach społecznościowych. UOKiK rozmawiał z przedstawicielami platform Meta, Google czy TikTok między innymi o reklamowaniu alkoholu i hazardu.
2023-10-24, 19:27
- To spotkanie, na którym strony chcą wypracować spójny system zgłaszania naruszeń prawa oraz regulamin platform społecznościowych - powiedziała rzecznik prasowa UOKiK-u Małgorzata Cieloch.
Kontrola nad treściami reklamowymi
Zdaniem UOKiK konieczne jest, aby platformy społecznościowe zwiększyły kontrolę nad treściami reklamowymi prezentowanymi przez influencerów i zamieszczanymi na ich serwerach.
"Istnieje potrzeba stworzenia skutecznych rozwiązań technicznych, które umożliwią natychmiastowe usunięcie treści reklamowych naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa" - napisano w oświadczeniu.
Posłuchaj
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował okrągły stół dotyczący reklam w mediach społecznościowych (IAR) 0:29
Dodaj do playlisty
Czytaj także:
- Sukcesja firmy rodzinnej będzie łatwiejsza. Nadchodzi zmiana przepisów
- Prostsze prowadzenie firmy, ułatwienia w sukcesji, mniej biurokracji. Rządowy projekt przepisów trafił do Sejmu
- Wysokie ceny ograniczają zakupy, ale e-sklepy na tym nie tracą
IAR/jb
REKLAMA